Kur’an’ın Olmayan Mucizeleri: Atmosfer’in 7 Kat Oluşu Mucizesi(!)

Standart

Müslümanlardan mucizeperest olanları(Ömer Çelakıl, Harun Yahya…) Kur’an’da ki bir mucizelerden bahsederler sürekli. Bunlardan biride Atmosfer’in 7 kat oluşu mucizesidir. İddiaya göre Kur’an, bilimin daha yeni keşfetmiş olduğu Atmosfer’in katlarını 1400 sene önceden bildirmiş. Tabiki bunu dayandırdıkları temelde mükemmel hayalgüçleri ve kelime oyunları.
Şimdi belirtilen ayet’e bakalım;

Bakara suresi-29.ayet
29. O, yeryüzünde olanların hepsini sizin için yaratan, sonra göğe yönelip onları yedi gök halinde düzenleyendir. O, her şeyi hakkıyla bilendir.

Ve

Fussilet suresi-12. ayet
12.Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah’ın takdiridir.

Ayetleri de verdikten sonra mucizenin ne olduğu kafanızda daha iyi şekillenmiş olmalı diye düşünüyorum. Bu ayetlerde geçen yedi gök kelimesinin Atmosfer’in 7 katmanı olduğunu ve bunun Kur’an’ın bir mucizesi olduğunu iddia ediyorlar.
Atmosfer’in 7 katı da şöyleymiş:

1- Troposfer
2- Stratosfer
3- Mezosfer
4- Termosfer
5- Ekzosfer
6- İyonosfer*
7- Manyetosfer*

Kaynak: http://www.kuranmucizeleri.com/bilimsel_mucizeler_19.html

Ve/ya bazı yerlerde bu Kur’an mucizesinde ki atomosfer tabakaları şöyle:

1-Traposfer
2-Stratosfer
3-Ozonosfer*
4-Mezosfer
5-Termosfer
6-İyonosfer*
7-Ekzosfer
Kaynak: http://www.islamyeri.net/kuran-mucizeleri/atmosferin-katmanlari.html

Kur’an’ın mucizesi iddiasını açıkladıktan sonra bunun gerçek olup olmadığını açıklayalım.

Öncelikle Atmosfer 7 tabakadan değil 5 tabakadan oluşmuştur.Bu tabakalar sırasıyla:

1-Traposfer
2-Stratosfer
3-Mezosfer
4-Termosfer
5-Ekzosfer

Olmak üzere 5 tabakadır. Peki Kur’an’dan mucize çıkaracağız diye fazladan olan ‘İyonosfer ve Manyetosfer’ nedir? Ayrıca, başka bir kaynakta Atmosfer tabakaları daha değişik verilmişti(sanırım 7’ye tamamlamak için uğraşıyorlar)
O kaynağa göre de fazladan olan ‘Ozonosfer ve İyonosfer’ nedir?

Aslında fazla söze gerek yok. Kur’an’dan mucize çıkartacağız diye bilimi çöplüğe çevirdikleri ve bilimii kirlettikler gayet açık vw net. Üstelik kendi aralarında da çelişiyorlar; baksanıza birisi ‘Manyetosfer’i almış, diğeri ‘Ozonosfer’i. Ortak noktaları 7’ye tamamlamak. Atmosfer’in tabakalarını 7’ye tamamlayalımda, Kur’an’dan mucize çıkaralımda ne olursa olsun diyorlar…

İyonosfer, Termosfer’in uzantısıdır. Ayrı bir tabaka değildir. Daha detaylı bilgi için buyurun okuyun;
http://en.wikipedia.org/wiki/Ionosphere
http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/earth/Atmosphere/ionosphere.html

Şimdi geldik ‘Ozonosfer’e:

Evet tahmin ettiğiniz üzere ‘Ozonosfer’de Atmosfer tabakası değildir. Peki nedir?

Ozonosfer veya Ozon tabakası,güneşten gelen ulturaviyole ışınları emer ve Stratosfer tabakasının içinde yer alır. Atmosfer’in ayrı bir tabakası değildir. Daha ayrıntılı bilgi edinmek için:
http://www.meteor.gov.tr/2006/arastirma/arastirma-ozon-ozontabakasi.aspx
http://en.wikipedia.org/wiki/Ozone_layer
http://www.nas.nasa.gov/About/Education/Ozone/ozonelayer.html

Son olarak Atmosfer tabakası diye uydurulmuş olan Manyetosfer’den bahsedeceğim. Manyetosfer, Atmosfer’in bir tabakası dahi olmayıp, dünyanın manyetik alanını ifade etmek için kullanılır. Ayrı bir tabaka değildir. Manyetosfer ile de ilgili bir kaç kaynak vermeden geçemeyeceğim:
http://science.nasa.gov/ssl/pad/sppb/Edu/magnetosphere/
http://tr.wikipedia.org/wiki/Manyetosfer

Görüldüğü üzere,bazı müslümanların Kur’an’dan mucize çıkartcam diye uydurmuş olduklarını ve bu uydurmalarının bilim ile uzaktan yakından alakası olmayıp, amaçlarının sadece Kur’an’da bahsedilen 7 gök kelime öbeğiyle Atmosfer’in katlarını ilişkilendirmek olduğunu anlıyoruz. Bilimi din ile sınamanın yanında, bilimi işine geldiği gibi kullanan ve başkalarının bulmuş olduğu şeyi, ’aaaa’  bu Kur’an da vardı diyerek sonradan ortaya çıkan bu insanların ne kadar akla zarar olduklarını bir düşünün.
Arkadaşlar kur’an’da mucize YOKTUR.Kur’an’da çelişki ve yanlışlar ÇOKTUR.

Atmosferin tabakalarının 5 tane olduğunu ve hangileri olduğunu belirtmiştim. Elbette içinizde peki sen yalan söylüyorsan, nereden bileceğiz diye şüpheci davranacakların olduğunu bildiğim için -ki şüpheci davranmanızı tavsiye ediyorum- kaynak belirteceğim.

Buyurun size bir tane türkçe kaynak,üstelik ‘Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü sitesinden’ :
http://www.meteor.gov.tr/2006/arastirma/arastirma-ozon-atmosferinyapisi.aspx

Bundan sonraki kaynaklar ingilizce dilindedir.Daha ayrıntılı bilgi almak isteyen arkadaşlar bakabilir:
http://en.wikipedia.org/wiki/Atmosphere
http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/earth/Atmosphere/layers.html
http://www.allstar.fiu.edu/aero/fltenv2.htm
http://www.nasa.gov/audience/forstudents/9-12/features/912_liftoff_atm.html
ds9.ssl.berkeley.edu/lws_gems/3/graph_1.htm——–>Berkeley üniversitesi
http://www.srh.noaa.gov/jetstream/atmos/layers.htm –>A.B.D Ulusal Hava Servisi

MUCİZENİN(!) BİR DİĞER BOYUTU


Sözü edilen mucizenin(!) sahtekarlık olduğunu ve yanlış olduğunu kaynaklarıyla ve bilimsel verilerle anlattıktan sonra mucizenin(!) bir diğer boyutuna değinmek istedim.


İlk önce ayetleri verelim:

Bakara suresi-29.ayet
29. O, yeryüzünde olanların hepsini sizin için yaratan, sonra göğe yönelip onları yedi gök halinde düzenleyendir. O, her şeyi hakkıyla bilendir.

Ve

Fussilet suresi-12. ayet
12.Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah’ın takdiridir.

‘En yakın göğü kandillerle süsledik’ kısmına odaklanarak tekrar okumanızı rica ediyorum.
Yani sözü edilen mucizevi(!) ayette en yakın gökte yani(mucizecilere göre Traposfer) yıldızlar varmış.
Atmosfer’in en yakın katmanı Traposferdir.Bu katman kutuplarda 6 km,ekvatorda 16 km kalınlıktadır. Yani mucizevi ayet’e göre:
Kutuplarda 6 km yakınında yıldızlar var,ekvatorda 16 km yakınında yıldızlar vardır.
Bilime göre bize en yakın yıldız,Güneş’tir ve uzaklığı yaklaşık 150 milyon km’dir.

Kur’an’dan mucize çıkartcam diye hem bilimi çarpıtıyorlar hem insanlara yalan-yanlış bilgiler veriyorlar hemde kendi kitaplarında çelişkiye neden oluyorlar. Böyleleri için bir atasözümüz var mı bilmiyorum.

ÖNEMLİ NOT: Neden ingilizce kaynak veriyorsunuz diyor bazı arkadaşlar, kendilerini bu şekilde kandırdığımızı v.s düşünüyorlar. Açıklaması şu; Türkçe dilinde bilimsel kaynaklara ulaşmak çok zor hatta internette öyle kaynak siteler çok az sayıda ve var olanlar da bilimi çarpıtıyor. Kur’an da mucize varmış gibi göstermek için internette çoğu site bilimi çarpıtıyor. En basitinden atmosferin katlarına internetten bakın ve sonra sayfayı ingilizceye çevirin(wikipedia’da). Ne kadar gerçekçi olduğumu anlayacaksınız.
Hatta ben linkleri vereyim bakın:

Türkçe dilinde Wikipedia’da atmosfer’in katmanları:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Atmosferin_katmanlar%C4%B1

Şimdi aynı wikipedi’a sayfasını ingilizce dilinde görüntüleyin(sizde görüntüleyin,bende hazır link vereyim):

http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_line

Görmüş olduğunuz üzere bilim böyle çarpıtılıyor işte!

Önemli Not: Eskiden yazmış olduğum bu yazıyı, daha sonra tekrar okudum ve kaynaklarını kontrol ettim. En son paragraflarda vermiş olduğm Wikipedia ile alakalı örnek, sonradan düzeltilmiş Wikipedia yazarlarınca.


-Okan-

Kur’an’ın Olmayan Mucizeleri: Atmosfer’in 7 Kat Oluşu Mucizesi(!)’ için 1.799 yanıt

  1. ..........

    bir yorum yazdım delilleriyle gönderdim. uzun gelmiş olmalı yayınlanmadı. tekrar yazıyorum. Ferda yıldırımın youtube sitesinde ölüm 9 ay önceden belli olur diyen bir konuk var. anlatıyor. siteden bana çok öneri geliyor. o sebeple yorum yaptım. Bakın amcamın hanımını bir kurban bayramında el öpmeye gittiğimde görür görmez bu birdahaki kurban bayramını görmez dedim. görüntüsü bana öyle söyledi. ertesi senenin kurban bayramına girecekken sabah ezanı okunurken o yenge vefat etti.

    birisi yazmış sen dedin diye ölmüş şeklinde. bir başkasıda ciddi olduğunu düşünmüyorum demiş. bende demişimki 1941 dğumlu kadının 2020 de ölmüş olması normal. benimle alakası yok. sonra başka birisini ölmüş gördüm rüyamda sapasağlam geziyordu. neden böyle bir rüya gördüm diye düşünürken 4 ay sonraki kontrollerde kanser olduğu anlaşıldı 45 gün içindede öldü dedim yani rüya çıkmış oldu. Bir başka olayda köyde 90lı yaşlarda değirmenci Ali vardı. çok severdim ben o adamı. uzun süre göremedin. 2022 de evinin önünde gördüm. içimden geçti yine ölmüş bu adan dedim. birkaç ay sonra nisan 2023 te vefat etti. bu cevap haklarım konmadı. Yani ben yalancı çıkarılmak isteniyorum.

     Ben peygamberim demiyorum. ben evliyayım demiyorum. ben salih kulumda demiyorum. ben rumuz kullanıyorum. ismimi bile açmıyorum. yani hiçbir çıkarım yok. bu sebeple bana hiç kimse dindar demez. sadece birşeyleri anlıyorum. bunu belrtiyorum .site beni yalancı çıkartmak adına cevaplarımı koymuyor. Oyun etmektir bu. dürüstlüğe sığmaz. oyun etmek dürüstlük değildir. Bakın geçmişte bizim komşu vardı. yolda giden herhangi bir kimse için bu adam ölmüş derdi o adam senesi dolmadan ölürdü. belki bana birşeyler söyledi de bende artık anlar oldum.

     yinede anlaştıran Allahdır. herkeside anlaştırmaz. bu durum kimseyi evliya ya da dinen birilerinden üstün yapmaz. Allahın delilidir.. Çünkü yaşananlar Allahın verdiği akılla olan şeylerdir. Anlayana bir şekilde Allahın akli meleke diğer bir anlam ile melekleri yoluyla söylemesidir. denebilir. hiç bir dini üstünlük iddia etmiyorum. belki milyonlardan da aşağıdayım. ama şu söylediklerim doğru vallahi.

  2. ..........

    Sosyal medya ortamında aklıevvelin birisi kedilerin namus bekçiliğini yapıyor. Yavru kediye büyük kedi tecavüz etmeye uğraşıyormuş ayırıyor erkeği kovuyor. kediler 9 aylıkken bile kızışır 11 aylıkken doğurur. o kedide belki yaşını geçkin. kuyruğunu sallıyormuş istemiyormuş tecavüzü. en kızgın halinde bile böyle davranır. kediler şeytan hükmündedir o sebeple değil tecavüzlerine yavrularını öldürmelerine bile karışılmaz. ama o yavruyu insan öldürürse devlete para lazım fırsatı kaçırmaz keser cezayı. kediler hastalık bulaştırarak milyonlarca insanı öldürür onlara herşey serbesttir. sebep galiba ne cepleri var nede paraları. Kedi severmiş bu vatandaşın adı. aslında şeytana tapar.

Yorum bırakın