Yine Herşey Aynı Sen İle Bitti

Standart

unutmadığım ayrılıklarım inerken gözüme,
su çiçeği misali gözyaşıyla,
yeni,
yine bir başka sen varsın..
kör olayım o zaman,
belki göremem hayallerimi..
bir tutam öksürük acıtırken,
göğsüme,
sen ile bastırdım ellerimi..
artık bir başka yüz var,
yüzünde..
düşmanım, hülyalı mehtaplara,
göğsümde sen yok iken..
hasta oluyorum.
son sigaram, duble rakım, sen lokmam,
yine umursayamıyorum kendimi.
diyorum ya can içim;
masamda sen yokken,
ölümde,
haram..

Babacığım – Kısa Hikaye

Standart

– Şimdi nereye gidiyoruz babacığım? diye sordu küçük şirin kız. Mavi gözlerinde ki derinlik, insan sarhoş edercesine oyunlar oynuyordu, bu yaşta olmasına rağmen.Çokca sevilmekten yanakları kızarır, teni morluklar ile boğulurdur maviş gözlü, esmer, sevimli küçüğün.
Adı Dolunay’dı bu küçük kızın. Babası ile hızlı tren seyahatine çıkmışlardı Ankara’ya.. Asker abisinin yanına gidiyorlardır.
Baba kederliydi lakin gurur taşıyordu sol yanında. Belki Dolunay’a anlatamazdı, taşıdığı nişanın ağırlığını, Belki de anlatması gereksizdi..
Çünkü baba, maviş gözlü, esmer sevimli küçüğün “La Fontaine” dünyalarına, savaş ve silahlar ile kirletmekten korkuyordu.
Gözü gibi sakınırdı bebeğini..
– Abine gidiyoruz ya kuzum.. Unuttunmu?
– Hee diye yanıt verdi, Küçük parmaklarını dudaklarına götürüp, aklına gelen fikrini gözleri ile anlatmak istercesine, heyecan ile atıldı babasının dizlerine..
– Abimin toprağına gül dikelim olurmu babacığım?
– Dikelim kuzum.. Ama kırmızı olsun, Kan Kırmızı!

Kaybettiğimiz Askerlerimize İthafen..

Veremediğim Ayrılık Mektupları – Son

Standart

Geride Kalanlar Rüzgar ile Dağılıp Gitti..

Bu son mektubum sana.. Eline ulaşmıyacağını bildiğim son mektubum.. Bu nedenle kısa kesmek istiyorum..

Her nefes alışımda kısa geçen anlarımda, yokluğunun muhakemesini yapmaktan sıkıldım. Çünkü artık tamamen olmadığının farkına vardım. Ve bir daha olamayacağının da farkındayım.. Bu yüzden yüreğimi dağladım ve kapanan bu yara ile mazimde tatlı bir gülümseme olarak kaldın..

Artık sevgi sözcükleri de anlamsızlaştı..
Gidişini bile unuttum..
Seni unuttuğum gibi..
“Bitti..”

Sitemkar Melodiler

Standart

hani derler ya “aşk”..
umutsuzca beklerken sen karanlıklarda,
pusularda yatar..
hayasızca gülmesi vardır bir de..
kanasın yaram delik deşik olsun ya,
bir ihtimal gözetirim aşkın insafından..
katıksız sevdim seni ulan.!
katıksız sevdim sesini..
lakin sessizce bırakıverdin ayrılığı avuçlarıma..
demiyorum sana ne insaf ne de laf..
git ulan.!
al hayasız aşkını.
vurmasın gözlerin tenimi..
ardına bakma birde..
toz kaldırmasın eteklerin
her savruluşunda yüreğimden..

Cennet & Cehennem

Standart

279
Ne camiye yararım, artık ne kiliseye
Tanrı bilir, hamurum, hiç benzemez kimseye
Dinsiz bir derviş deyin, ya da çirkin orospu,
Ne dünya umudum var; ne din, ne cennet diye!

280
Sünneti, farzı fazla kafana takma,
Ekmeğinden yoksula verdin bir lokma.
Dostu ve gönlü hoş tut, kötülüğü kov;
Şarap ver; cennetliksin mutlaka, korkma!

281
Ey gönül, buna yanıt veremezsin belki de.
Bilgedeki noktaya eremezsin belki de.
Şarapla ve kadehle cennetini burda kur;
Ötedeki cennete giremezsin belki de!

282
Bu baharda çok güzel bir kız bulayım,
Ve çayırda elinden kadeh alayım,
Gerçi herkes kızacak sözüme ama;
Artık cennet istersem, köpek olayım!

283
Derler: Cennette huri vermişik zaten.
Orda şarap, bal nehri sermişik zaten.
Şarap ve güzel benim yanımda işte;
Biz ki işin sonuna ermişik zaten!

284
Derler: Cennette huri, dilber; eşin olacak.
Orda şarap ırmağı, bal, süt; işin olacak.
Sen şarap koy kadehe, ver ki elimde dursun;
Bin veresiye değil, bir tek peşin olacak!

285
Buraya dilber, şarap dizersen eğer,
Burayı su, çimenle bezersen eğer,
Fazlasını istersen, cehennemde yan;
Gerçek cennet bunlardır, sezersen eğer!

286
Ne cennetler görürsün, açarsan gözü,
Cennet ırmaklarının bahçede izi,
Cehennemden az konuş, her taraf cennet;
Otur cennet yüzlüyle, gör cennet yüzü!

287
Denize taş at dedin, söz ettin mi vakitten?
Bıktım hep kiliseden, bıktım şu putperestten.
Kim demiş ki acaba, Hayyam cehennemliktir?
Cehenneme kim gitmiş, kimler gelmiş cennetten?

288
Derler: Aşık ve sarhoş cehennemlik olacak!
Bu söz ki gönüllere sanma korku salacak.
Giderse cehenneme tüm aşık ve sarhoşlar;
Küçük yapın cenneti, yarın bomboş kalacak!

289
Cenneti, cehennemi gören yok, gönül!
O dünyadan buraya gelen yok, gönül!
Umutlar ve korkular ondan diyorsan;
Adından başka bir şey bilen yok, gönül!

290
Aşk ki Tanrı belâsı, başıma konar.
Halk Tanrı‘dan geleni neden ki kınar?
İyilik ve kötülük Tanrı hükmüyse;
Neden kulu mahşerde, sorguda sınar?

291
Tanrım; sen yarattığın her çamura bakarsın.
Her yapacağımı bilir, çok önceden yazarsın.
Tüm günahlarımızın kararı senden madem,
Öyleyse niçin bizi kıyamette yakarsın?

Korkmak

Standart

“Tanrı yarattı”, en kolay cevaptır.

“Yaratılış” en kolay açıklamadır.

“Din” en kolay sığınaktır.

ve,

“Yalan”, en kolay cevaptır.

“Suçlamak”, en kolay açıklamadır.

“Hile” en kolay sığınaktır.

adam's evolution

Tanrı yanılgısı..

Standart

Evrenin varlığı mucize değil ki,
Artık bilgileri öğrenmen gerek..
Düşünmeyi engelleyen Tanrı değil neydi?
İnsanların Tanrı’yı öldürmesi gerek..

Yoktan var olabilecek yok, enerji hariç;
Enerjinin sana, anlatılması gerek..
Peygamberler dediğin var ya, bir hiç;
İlk önce Tanrı’nın olması gerek..

Toplum huzuru içindi kitaplar belli,
Düşünmeden önce okuman gerek;
Geleneklere göre yazılmış hepsi,
Anlaman için düşünmen gerek..

Belirsizliğe inanmaktan vazgeç;
İnanman için anlaman gerek..
Kendini gösterse de bana melek,
İnanman için Tanrı gerek..

Sayısız gezegen var evrende,
Yaşam için mucize mi gerek?
Anla artık, saçma tesadüf demek,
Olasılık hesabını kavraman gerek..

Mucizeyle öldür beni,
İbret alsın tüm dünya..
Ben senden korkmuyorum,
Korkmam için olman gerek..

Hepimizi sen mi yarattın,
O halde kızları neden küçümsüyorsun?
Farkettin mi, kitaplarda saçmalamışsın?
Düzgün bi’ kitap için yardım mı gerek?

Düşünen adamlar açıklayamazken,
Bağnazlığınla mı açıklayacaksın?
Aklın ermedi mi bir şeye,
Hemen Tanrı’ya mı bağlaman gerek?

Hiç mi masal okumadın sen?
Okursan sende görürsün beznerliği..
Sorgulamadan kabul ediyorsun ya sen,
İnanmaman imkansız olsa gerek..

Canlıların evrimi apaçık ortadayken,
Görmüyorum diyorsun, kör müsün sen?
Canlıların benzerliğide mi görünmüyor?
Anladım bakış açını büyütmen gerek..

Einstein’a bak ne demiş,
Öğrenmek için merak gerek;
Sen anlamadıklarına Tanrı deyip geçtikçe;
Gelişmen için mucize gerek..

Bana bir tek kanıtını gösterirsen,
Ancak o zaman inanırım sana;
Yaratılış dediklerinize inanmıyorum ki,
Yaratılış yoksa Tanrı neye gerek?

Seni yaratmak o kadar kolay ki,
Her şeyine mükemmel demek yeter,
Senin gibi bir mükemmelin silahı;
Benim gibi kafiri öldürse gerek..

Ouzz’