Kur’an’da Kadın

Standart

Aslında kadınlar için birer talihsizlik olan ayetler, Muhammed henüz Mekke’de iken ortalıkta yoktu. Mekke’de oluşan 86 surede kadınla ilgili aleyhte hiçbir cümle yok. Kadınlar aleyhindeki ayetleri, Medine döneminde oluşan 28 surenin bir kısmında görüyoruz. O da Muhammed’in birden fazla kadın almaya başladığı zamana denk geliyor. Bu dönemde Muhammed genel olarak kadın aleyhinde ayetler oluştururken, özel olarak da kendi kadınları hakkında üst üste kontrol ayetleri oluşturuyor. Ahzab suresi 28’den 34’e kadar isim verilerek özetle, “Ey Muhammed kadınları, dikkatli olun! Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz. Sizden kim açık bir terbiyesizlik yaparsa bunun cezası iki katıdır ve bu cezayı vermek de Allah için çok kolaydır (Hele tanrının burada, size ceza vermek bana kolaydır demesi çok ilginç. Sanki şimdiye kadar bunun kolay olduğunda şüphe varmış gibi). Sakın konuşurken kırıtmayın ki, kalbinde kötü niyet olan sizin hakkınızda olumsuz bir şeyler düşünmesin. Normal konuşun, ciddi olun. Evinizde oturun ve eski cahil insanlar gibi süslenip dışarı çıkmayın” gibi ifadeler kullanılıyor.

Burada şunu sormak lazım; Diyelim ki Muhammed Hatice’den sonra Medine’de birçok kadınla evlenmeseydi, acaba o zaman, ‘Ey Muhammed hanımları…’ diye başlayan bu ayetler gelir miydi? Gelmezdi. Çünkü kadınlar yoksa kime hitap etsin? Demek ki ortalıkta özel bir ihtiyaç var ki benzer ayetler yardıma koşuyor. Kadınlarını kontrol altında tutabilmek, işi daha da sağlama bağlamak için, aynı Ahzab suresinin (ki Medine surelerinden biridir) 59. ayetinde bu sefer de, ‘Ey Muhammed hem kadınlarına-kızlarına, hem de inananların eşlerine söyle başlarını örtsünler’ diyerek kadınları tam da kontrol altına almak istiyor. Hatta Muhammed, ben öldükten sonra da benim hanımlarım asla başkalarıyla evlenemezler, onlar tüm Müslümanların anneleri durumundalar’ diye bir cümle ekliyor. Bir cümle yetmiyor gibi bu konuda aynı anlamı içeren iki ayet oluşturuluyor (Ahzab suresi 6. ve 53. ayetleri).

Öyle oluyor ki, Muhammed’in ölümünden sonra eşlerinden Ebubekir kızı Ayşe 18 yaşında dul kalınca, bu ayetler yüzünden resmiyette evlenemiyor ve yaklaşık olarak 50 yıl daha dul olarak yaşamını sürdürmek zorunda kalıyor. Genç olan diğer hanımları da (mesela; Safiye, Hafsa, Cüveyriye, Marya, Ümmü Habibe, Ümmü Seleme, Zeynep b. Cahş, Haris kızı Meymune vs) Muhammed’in ölümünden sonra Kuran’daki ayetlerin gereği olarak ölünceye kadar dul kalmak zorunda kalmışlardır.

Kaynak: Arif Tekin (Kuran’daki Tanrı s. 116-117)

Reklamlar

39 thoughts on “Kur’an’da Kadın

  1. ismailden fikra

    Medrese eğitimi verilen bir yerde molla öğrencisine soruyor.
    -oğlum bana kaza ile felaket arasindaki farki söylermisin.
    -akdenizde içi inançsizlarla dolu bir gemi batarsa bu bir kazadir efendim.
    -felaketide açikla bakalim.
    -bu gemiden bir kişi bile sağ kurtulsa felakettir.

  2. önemli mevzu

    İnternette var kadin evde namaz kilarken kedi nispet ediyor. Kadinin namazini bozduracak. Ya işte evde kedi barindirilmaz yanliş bunlar. Evde hayvan besleyenin namazi ne derece geçerlidir bir düşünmek lazim üzerinde. Allah bazi insanlarin kelimei şahadeti söylemesine izin vermez. Hangi durumlarda olur bu. Adam felç geçiriyor hiç bir şey söyleyemiyor. La ilahe illallah diyebiliyor icabinda. Fakat bunu diyemeyen insanlar var. Hangi durumlarda. Işte evde kedi besliyor. Killari tuyleri eve yayiliyor. Yemekle birlikte icabinda insanin boğazinada yapişabilir bunlar. Muhtemelen girtlak kanserine çevirir ileride. Konuşamaz bu şahislar. Kelimei şahadetide sözlü olarak yerine getiremezler. Çok sigara içenlerdede görülür girtlak kanseri. Bunlardada ayni durum sozkonusudur. Evde bazi tür hayvanlari beslemenin ve sigara içmenin dinen haram ve günah olduğunu gösteren durum olmali bunlar. Böyle kişiler kafirdir demekde hiç kimsenin haddine duşmez. Burasida ayri bir konu.

  3. karikateiste cevap

    Karikateistte var. İstanbul büyüksehir belediyesi kadin sağliği merkezlerine basvuran kadinlarin yarisi kemik erimesinden muzdaripmis. Kemik erimesinin sebebi tesettüre bağli d vitamini eksikliği imis. Kemik erimesinin sebebi çok çocuk yapmak ile yani bölünmeden sebep bedenin guçsuz kalmasi ile alakalidir. Neticede yeni nesil geliyor musluman olarak.
    Vakti zamaninda kapali bayanlari okullara almadi kemalist zorbalik. Onlarda bazi konularda bilgisiz kalmiş olabilirler. Gunahi vebali ülkeyi elinde tutan sabetaycilara ve onlarla işbirligi yapan kizillara yani kemalist zorbaliğadir.
    Karikateist sahillerde kiçinin yariğina kadar açanlarin cilt kanseri olup olmadiklarinada bir bakiversin bi zahmet.

  4. ismail

    Kemalizmin kadinlari boyanip allanip pullanip ne kadarda güzel oluyor değilmi. Konkenler kumar partileri, bar pavyon gazino eylenceleri yaşiyorlar mustafa kemalin sabetaycilara sağladiği muazzam servetler sayesinde. Guzelliklerinide kullaniyorlar kimi sinema sanatcisi kimisi şarkici paraya para demiyorlar. Dunya onlarin cenneti.
    Ama birde makyazsiz yakalandiklari zaman yuzlerinin ne kadarda mat olduğu hiçde öyle guzel olmadiklari anlaşiliyor. Birde yaşlaninca yuzleri sarkiveriyor.
    İslam kadinlari öylemi. Her birisi Allahin rizasini almak için yaşiyor. Çok biliyorum yaşi 75-80 olup yuzu nur saçan ay gibi parlayan kadin. Allahin verdiği guzellik şeytanin boya badana işlerine hiç benzemiyor. Gerçek guzellik.
    Hani turkan saylan vardi kemalizmin kadinlarindan okullarda başörtüsü ile başortulu kizlarla mucadele eden. Onlarin turban sebebiyle oğrenciliklerini yakan. Sonra kanser oldu saçlari döküldü. Allahin işi işte o başortusunu çikaramadi kafasindan kelini saklamak için. Birde yok çok dindarmiş hacca gitmiş teraneleri okudular millete. Ama internette onun için papaz kizi diye yazanlar bile oldu. Yalansa gunahi yazanin boynuna.

  5. kadinlarin miras hakki

    0 0 Yorumu degerlendirin
    Hani suçlaniyor ya islam kadina islamdan üçte bir hak veriyor diye. İslam o kadar veriyor. Türkiyede kanunlar yari yariya veriyor öylemi saniyorsunuz siz. Bakin size ne anlatacağim. Bitişik komşularimizin kiz kardesleri öldü. Daha 56 yaşindaydi. Bence erken ölüm çunkü devletimiz diyorki türkiyede kadin ömrü 80.7 yil. Her neyse bu kadin hep dert yanardi ben babamdan zerre miras görmedim diye. 6 kardeş bunlar 3 kiz 3 erkek. Erkekler babalarini kafeslediler sağliklarinda kizlarin miras hakkini gaspederek mallari paylaştilar. Şimdi kendileri saltanat suruyorlar. Ulke genelinde istisnalar hariç Kizlar gittikleri evlendikleri evde surunuyorlar. Emin olun adamlar kadindan mal dusmediği için kendi kazançlarida yetmediği için zulmediyor kadinlara. Koca elinde çürüyen ömür 80-81 yerine 50 lerde doluyor böyle. Hani kanunlarda kadin erkek eşitti. Devlet yalan söyluyor. Miras soygunlari tamgaz suruyor. Devlet seyrediyor. Bu sebeple fukara kalan evlerdeki kadin cinayetleride suruyor.
    Devlet miras hakkini garanti altina almiyor. Kirli oyunlari bozmuyor. Buda durust olmadiğini gösterir. Fukara evleri yetişemedikce cin peri sayiklar, buyucu şarlatanlardan medet umar. Her rezillik fukarayi bulur. Ben biliyorum birini evin tek erkeği kizlarin miras hakkina kondu. Hacdi umreydi bitirdi paralari defalarca giderek. Kiz kardeşleri fukaraliktan neler çekti.
    Devletmi dediniz. O sadece paraya bakar.

  6. muhammed

    ”Aslında kadınlar için birer talihsizlik olan ayetler..”
    (diyorsunuz)

    Söz konusu ayetler,kadınlar için bir talihsizlik değil,tam aksine onlar için bir onur ve bir iffet vesilesidir.!!!

    AHzap-30.ayetin açıklamalı doğru meali şöyledir.

    Ahzab /30:Ey Peygamber’in hanımları! İçinizden kim açık bir çirkinliği işlerse,onun cezası iki kat verilir.Bu ise,(Peygamber eşi olsanız bile yanında kayırma ve ayrıcalık olmadığından) Allah’a göre pek kolaydır.’’şeklindedir.

    Yani Allah katında hiçbir kimse için kayırma ve ayrıcalık söz konusu olmadığından,peygamberlerin hanımları bile olsa, çürkin bir iş yaptıklarından,onlar için iki kat ceza verme konusunda hüküm ve karar verme zor bir şey değildir.

    Yani bu ayet inmeden önce,hz.peygamberin eşleri için Allah katında,bir kayırma ve ayırcalık olduğuna dair bir inanış vardı. Bu ayette yüce Allah peygamberin eşleri bile olsa,kendi katında hiçbir kimseye kayırma ve ayrıcalık olmadığını bildirmek suretiyle bu inanışı ortadan kaldırıyor.İşte aşağıdaki tefsir metinlerinde de konu bu şekilde anlatılmaktadır.Yani bu ayetle,Allah kendi katında böyle bir şeyin olmadığına kesin bir hüküm ortaya koyuyor.

    وقوله تعالى : ( وكان ذلك على الله يسيرا ) أي ليس كونكن تحت النبي عليه السلام وكونكن شريفات جليلات مما يدفع العذاب عنكن ، وليس أمر الله كأمر الخلق حيث يتعذر عليهم تعذيب الأعزة بسبب كثرة أوليائهم وأعوانهم أو شفعائهم وإخوانهم .
    (التفسير الكبير
    وكان ذلك أي تضعيف العذاب عليهن على الله يسيرا أي سهلا، لا يمنعه جل شأنه عنه كونهن نساء النبي صلى الله عليه وسلم بل هو سبب له.
    (تفسير الألوسي )
    (نظم الدرر في تناسب الآيات والسور ) وكان ذلك أي مع كونه عظيما عندكم على الله يسيرا فهذا ناظر إلى مقام الجلال والكبرياء

    ————–

    ‘’ Kadınlarını kontrol altında tutabilmek, işi daha da sağlama bağlamak için, aynı Ahzab suresinin (ki Medine surelerinden biridir) 59. ayetinde bu sefer de, ‘Ey Muhammed hem kadınlarına-kızlarına, hem de inananların eşlerine söyle başlarını örtsünler’ diyerek kadınları tam da kontrol altına almak istiyor….‘’ (diyorsunuz)

    Peki bu ayet,‘’kadınlarını kontrol altında tutabilmek,işi daha da sağlama bağlamak vs.için olsaydı’’

    Ahzab-59.ayete ‘’…ve öteki bütün mü’min kadınlara de söyle..’’şeklindeki ifadeyle mü’min kadınları niye bunların içine katıyor? Peki diğer mü’min kadınlar onu neden ilgilendiriyor? Eğer gayesi iddia ettiğiniz gibi kadınlarını kendi kontrolu altında tutabilmek olsaydı,elbette diğer mü’min kadınlara da aynı emri vermezdi.Demek ki,bu iddianızın da bir mesnedi ve mantıklı bir izahı yoktur.
    Bu ayet geneldir,hem hz.peygamberin,hem de bütün mümin kız ve kadınları ilgilendirir.

    ——————-

    ‘’… Hatta Muhammed, ben öldükten sonra da benim hanımlarım asla başkalarıyla evlenemezler…‘’ (diyorsunuz)

    Peki,Ahzap-28.ayet, neden hz.peygamberin hanımlarına boşanma talebi ve tazminat alma hakkı veriyor? hem de kendini tazminat ödemeye de mahküm ediyor? Peki bu ayet hz.peygambere ait ise neden kendi aleyhine olan böyle bir duruma karar veriyor.? Eğer bu ayetler hz.Muhammed’e ait olsaydı,kendi aleyhine böyle bir hükme karar vermezdi.Çünkü bu ayet,eşleri istediğinde hz.peygamberin hem onları boşamaya,hem de istedikleri tazminatı ödemeğe mahküm ediyor. Yani buradaki hüküm tamamen hz.Peygamberin aleyhine ve eşlerinin lehinedir. İşte ilgili ayet aşağıdadır.

    Ahzap-28: Ey Peygamber! Eşlerine söyle: “Eğer siz, bu dünya hayatını ve onun cazibesini istiyorsanız, gelin size istediğinizi (boşanma bedellerinizi,tazminatınızı) vereyim ve (sonra da) sizi uygun bir şekilde salayım (boşayayım).”deniliyor.

    Bu ayet,eşlerinin lehine ve hz.peygamberin aleyhine değil midir? İşte isteyen eşlere hz. peygamberin eşleri olma zorunda ve mecburiyetinde olmadıklarına,ondan boşanıp başka erkeklerle evlenebileceklerine dair hüküm verilmiş oluyor.Ama boşanmak istemeyenlere hz.Peygamberin vefatından sonra başkalarla evlilikleri yasaklanıyor.Yani bu durum kendilerine bildirildikten sonra isteyen istediği kararını verebilme yetkisine sahip kılınıyor.Artık isteyen boşanma ve tazminat alma talabinde bulunur ve daha sonra başkasıyla evlenebilir,isteyen de boşanmayı değil,belki müminlerin manevi anneleri olarak kalmak üzere hz.peygamberin vefatından sonra yine hz.peygamberin nikahı altında kalmayı tercih eder.Yani hz.peygamber hayata iken bunlar onun nikahı altında kalmaya mahküm edilmiyor,isteyen boşanma ve tazminat talabinde bulunabilir.Yani bu durum tamamen eşlerinin tercihlerine bağlı kalmıştır,nasıl isterlerse öyle yaparlar.

    Özetle,eğer Ahzap-28.ayette belirtilen haklar hz.peygamberin eşlerine verilmemiş olsaydı,o zaman yorumunuzda belki haklı olabilirdiniz. Ama öyle bir durum yoktur.

    Saygılar.

  7. ismail

    Bu arada muhammedin yazilarini tabiiki takdir ediyorum. Ama eleştirilerimi katki olarak almali..
    ………
    Peygamber efendimizin eşlerinin başkalariyla evlenmesinin yasaklanmasinin sebebi evine bilgi öğrenmek bahanesiyle misafirliğe gelen kimilerinin peygamber efendimizin eşlerine dolandiklari gerçegi. Bir kadina göz koyup onu alabilmek adina peygamberimizin oyunla hayatina son verebilme durumu vardi demekki birilerinin. Bu durumun bertaraf edilmesi gerekliydi. Böyle art niyetlilerin önune gecebilmek adina peygamberimizin eşlerine onun ölümünden sonra evlenmek ayet yasaklanmiş olmali.
    Konu tabiiki hoş değildir ama gerçek budur.

  8. ismail

    trt de hinduluğu tanıtan bir belgesel vardı az evvel. malum o dine göre ölüler törenle yakılıyor. 150-200 yıl öncesine kadar erkekler evvel ölürse onların cesedi yakılıyormuş. eşi olan kadın yada kadınlar ise hemen onun peşinden canlı canlı ateşe atılır. yada zorla intihar ettirilir öyle yakılırmış. bu uygulama hindistanın çeşitli bölgelerinde kaçak olarak halen daha uygulanıyormuş. ölen adamın yakınları kadının yediğinden içtiğinden sebep onu kendileri için yük olarak görerek yaşadığını bile istememişler. binlerce sene o ülkede kadın katliamları yapılmış. buda dinin kuralı diye yutturulmuş millete. hindistanda büyütmesi evlendirmesi zor diye diri diri toprağa gömülen yada tuvalet çukurlarına atılan kız çocuklarını daha öncedende yazmıştık. islam dini bunları tamamen yasaklayarak bu tür cinayetlere hiçbir şekilde izin vermiyor üstüne birde kadına miras hakkı veriyor.
    Kuranı Kerimdeki yemen tarafinda devlet yöneten sebe meliki Belkısın kıssalarıda malumdur.
    Böyle bir dine karşı nankörlük. çok yazık.

  9. ................

    Dinimize göre içki haramdir. Peki içkinin ne zarari var. Ben ömrümde hiç içmedim. Ama beyne zarar veriyor muthiş başağrisi yaptiğindan dengesiz davranmaya sebep oluyor olmali.
    Birkaçgun evvel samsunda yolda duruyor adamin birisi eşiyle. Otomobil tam gaz geliyor gördüğu halde hiz kesmeden vurdu adama. Adam beyin kanamala kemikleri kirik halde hastaneye kaldiriliyor.. Şoför sarhoşmuş.
    Bizim uzak enişte vardi. Aslinda kiyak adamdi ama içerdi. Babam bunu fabrikada işe aldirdi 1980 li yillarda. 1987 de olmali. Kamyon ile işe giderken içkiliymiş. Çocuğun birisini eziyor. Çocuk öldü. Fabrikaya gidiyor iyi yapmisimmi diyor. Attilar işten. Babam başka iş buluverdi. Ama ömür veremedi. İçkiden ciğeri bitmiş. 1997 de 45 yaşinda öldü.
    Gazetecilik yaptiğim 1990larin ilk dönemde gebzede 3 kişi içip dul bir kadinin kapisina dayaniyor. Kadin birisini vurup öldürüyor. Darica adam içer hergun dövermiş karisini. Yine dayaklardan birinde kadinin eline adamin silahi geçmiş vuruyor adami. Yazdik böyle ölen adamin akrabalari ana avrat gitti bize. Ölen rezil bize ne.
    2011 de her akşam içen bir mahalleli vardi. Yeni evliydi. Çocuğu olacakti. Bir akşam serserinin birisine yumruk atiyor. Kafadan vurdular bunu 3 kurşunla öldü gencecik yaşta.
    İçkili olduklarindan trafik kazasinda ölen insan o kadar çokturki. Birde arkadaşlarinada sebep olurlar.
    İçkili eylence yerlerinde çok cinayet olurdu. 1988 de bayramoğlu bekir motel restoranda çikarilan yanginda 6-7 kişi öldü, eskihisarda bir ickili motel restoranda en az 2 kere cinayet islendi. Muallimköy hasir restoranda bir cinayetin ardindan birkac ay sonra kundaklama, bayramoğlunda bir içkili işletmede cinayet, gebze çamlik gazino isletmecilerinin başka yerdede meyhaneleri vardi, o gurubun cinayetleri, kaza susu vererek öldürdüklerinin sayisi belli değil idi.
    Atelerin çoğu ben içerim kime ne havasinda ama İçki evi rezillikten geçilmez. İçkiyi birakamayan çok kişi maalesef islami birakiyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s