
Din, sıradan insanları sessiz tutmak için mükemmel bir alet. - Napolyon
Dünyada iki çeşit insan var: Aklı olan ve dini olmayanlar, dini olan ve aklı olmayanlar. - Abu’l-AlaAl-Ma’arri
İnsan en acımasız hayvandır. Trajedilerde, boğa güreşlerinde ve haça germelerde şu güne kadar kendisini en iyi hisseden oydu ve kendisi için cehennemi icat ettiğinde, sıkı durun, bu aslında en iyi cennetiydi. - Friedrich Nietzsche
Ne zaman dindar bir insanla konuşsam, ellerimi yıkayasım geliyor. - Friedrich Nietzsche
İman, gerçeği bilmek istememektir. - Friedrich Nietzsche
İnsanı yaratmak mı Tanrının büyük hatası; tanrıyı yaratmak mı insanın büyük hatası? - Friedrich Nietzsche
Her dakika övülmek isteyen bir Tanrıya inanamam. - Friedrich Nietzsche
Tanrınız öldü ve sadece cahiller ağladı. Ve eğer cehenneme inanıyorsanız, o zaman orada görüşürüz! – Friedrich Nietzsche
İman, şüphesiz, şu güne kadar dağları yerinden oynatamadı. Ama hiç dağ olmayan yere dağlar koyabilir. - Friedrich Nietzsche
Tanrı var olamaz çünkü var olsaydı onun ben olmadığıma inanamazdım. - Friedrich Nietzsche
Ruhunda sukunete kavuşmak ve mutlu olmak isteyen insanlar inanmalı ve iman etmelidirler. Ama hakikatın peşindeki insanlar iç huzurundan feragat etmeli ve yaşamlarını bu sorgulamaya adamak; kendisi ve hayatla yüzyüze gelmekten korkmamak zorundadır. – Friedrich Nietzsche
İman dolu bir insan, basitçe net ve gerçekçi düşünme yeteneğine kaybetmiş (veya hiç sahip olmamış) kişidir. Sadece aptal değildir; aslında hastadır. Daha da kötüsü tedavi edilemez. - Henry Mencken
Din insanın ciddiyetine ve saygınlığına bir hakarettir. Onunla veya onsuz, iyi insanlar iyi işler, kötü insanlar kötü işler yapabilirler. Ama iyi insanlara kötü işler yaptırmak dinin işidir. - Steven Weinberg
Bilim bize öğretebilir, ve sanırım kendi kalplerimiz de bize artık etrafta hayali destekler aramamamızı, göklerde müttefikler yaratmamamızı ama bunun yerine bu dünyayı, kilisenin yüzlerce yıldır yaptığı yer yerine, yaşamak için uygun bir yer haline getirmek amacıyla kendi çabalarımızı kullanmamız gerektiğini artık öğretebilir. - Bertrand Russell
Bütün dinlerin virüslerin salgınına çok benzer bir akıl hastalığı olduğunu düşünüyorum. Din mükemmel bir kültürel yapı. Ama bu onu gerçek yapmıyor ve beni gerçek ilgilendiriyor. Çiçek virüsü mükemmel bir virüs. İşini çok güzel yapıyor. Ama bu onun iyi olduğu, ve yok olmasını istemediğim anlamına gelmiyor – Richard Dawkins
AIDS, deli dana, ve bunun gibi bir çok hastalık hakkında kıyamet habercisi yorumları yapmak modaya çok uygun. Ama diyebiliriz ki iman, çiçek virüsüyle kıyaslanabilecek kadar, dünyanın en büyük şeytanlarından biri ama yok edilmesi daha zor. - Richard Dawkins
Din hiçbir işe yaramaz; gece yarısı karanlık bir mahzende orada olmayan siyah kediyi aramaktır. – Robert Heinlein
Din bir saçmalık. – Thomas Edison
Din, insanın alt üst olmuş kendi hayal gücüyle yarattığı var olmayan yaratıkların korkusuyla, insanın yargılama yeteneğini yok ederek, bütün akli yeteneklerini kaybettirdi ve insanı en sefil, acınası köle haline getirdi. – Robert Owen
Bilim adamlarının kesinliği yok ama delilleri var. Yaratılışçıların delilleri yok ama kesinliği var. – Ashley Montagu
Tarihte hiçbir din, hiçbir dönemde rasyonel bir temele sahip olmadı. Din, yardım olmadan billinmeyenle başa çıkamayacak kadar zayıf insanların koltuk değneğidir. - Robert Heinlein
Yaratılışçılar, bir teoriyi, bütün gece sarhoş olduktan sonra hayal ettiğin bir şeymiş zannediyorlar. - Isaac Asimov
Mantığı, analitik felsefeyi, matematiği ve bilimi sizi yoldan çıkarmak için Şeytan icat etti. Fazla rasyonel olmadan tövbe edin!
Tanrı dinozor fosillerini (ve evrim için var olan tüm genetik ve antropolojik delilleri) sizi kandırıp, onun var olmadığına inandırmak ve böylece sizi sonsuz cehennemle cezalandırmak için yarattı. ÇOK GEÇ OLMADAN TÖVBE EDİN!
Hayvanların dinin ve büyünün böyle absürd ve genellikle korkunç aptallıklarını yaptıklarını asla göremezsiniz. Sadece insan böyle mantıksızca davranır. Bu onun zeki, ama yeterince zeki olmaması yüzünden ödemesi gereken bedeldir. – Aldous Huxley
Eğer Tanrı gerçekten yoksa, onu yaratmamız gerekir. - Voltaire
Eğer Tanrı gerçekten varsa, onu yok etmemiz gerekir. - Mikhail Bakhunin
Dindar insanlar, tanrılarının sevgisi veya dinlerinin emirlerinin güzelliği hakkında ne söylerse söylesin, eğer davranışları başkalarına karşı yıkıcıysa ve şiddet doluysa, eğer başkalarına acı çektiriyorsa, biliniz ki o din yozlaşmıştır ve reform ciddi bir şekilde gereklidir. – Charles Kimball
Din şu an kadınların ilerlemesi önündeki ilk engel. Din insanları geriye götürüyor, bilime ve gelişmeye karşı çıkıyor. Din insanları doğa üstü güçlerin korkusuyla yutuyor. İnsanların mutluluğuna engel oluyor ve tercihlerini yaşamalarına asla izin vermiyor. – Teslime Nesrin
Sizi saçmalıklara inandırabilenler, size katliam yaptırabilirler. – Voltaire
Din . . . temel olarak korkuya dayanır … bilinmeye karşı duyulan korku, yenilgi korkusu, ölüm korkusu. Korku her acımasızlığın anasıdır ve o yüzden acımasızlık ve dinin el ele gitmesine şaşılmamalı. Benim din hakkındaki görüşüm Lucretius’la aynı. Onu korkudan doğan bir hastalık ve insan ırkına büyük bir mutsuzluk kaynağı olarak görüyorum. – Bertrand Russell
Tedavi edilemez derecede dindar, birçok insanın ruhi durumu. – Thomas Edison
Din gerçek sefaletin ifadesi, gerçek sefalete karşı protesto, ezilen yaratıkların iç geçirmesi, kalpsiz bir dünyanın duygusu, ruhsuz koşulların ruhu… İnsanların afyonudur. - Karl Marx
Din ve milliyetçilik, bunların yanında gelenekler ve ne kadar saçma olursa olsun herhangi bir inanç, sadece bireyi diğer insanlara bağlar ve bütün insanların en çok korktuğu şeyden kaçıştır: yalnızlıktan. – Erich Fromm
Evrenin sırlarının kabul edilebilir bir açıklamasının olmaması, bir tane yaratmamızı gerektirmez. - J. Benbasset
Din o kadar absürd ki embesilliğe yakın. - Henry Mencken
Kuzey Afrika’daki zenci bir kadının resmiydi. Korkunç bir kuraklık yaşıyorlardı. Ve ölü bebeğini kucağında tutup olabilecek en üzgün ifadeyle gökyüzüne bakıyordu. Resme baktım ve düşündüm: “Bu kadının tek ihtiyacı olan şey yağmurken merhametli ya da sevgi dolu bir tanrıya inanabilmek mümkün mü?” - Charles Templeton
Din %99′u şekerli kurabiye ve %1′i öldürücü arsenik olan fare zehiri gibidir. Din’in %99′u gerçekler ve iyi mesajlardır ama geriye kalan %1 sizi öldürebilir.
Cevapları diz çökerek, ve gözleri kapalı arayanlardan daha cahil ve işe yaramaz insanlar yoktur.
Din, sıradan insanlar tarafından doğru, zeki insanlar tarafından sahte, liderler tarafından kullanışlı kabul edilir. – Seneca
İnanmak, düşünmekten kolay. Bu yüzden, düşünenden çok inanan var. – Bruce Calvert
Eğer Kuran, Allah’ın varlığını ispatlıyorsa; çizgi romanlar da Supermen’in varlığını ispatlıyor.
Putların, Kabenin istediği: Kölelik; Çanların, ezanın dilediği: Kölelik; Mihraptı, kiliseydi, tespihti, salipti, Nedir hepsinin özlediği? Kölelik. - Ömer Hayyam
Burada tanrı filan göremiyorum. – Yuri Gagarin (Uzaya ilk çıkan insan; yörüngedeyken üsse söylemişti)
Benim bir dinim yok ve bazen bütün dinlerin denizin dibini boylamasını istiyorum. Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. Benim halkım demokrasi ilkelerini gerçeğin emirlerini ve bilimin öğretilerini öğrenecektir. Batıl inançlardan vazgeçilmelidir. İsteyen istediği gibi ibadet edebilir. Herkes kendi vicdanının sesini dinler. Ama bu davranış ne sağduyulu mantıkla çelişmeli ne de başkalarının özgürlüğüne karşı çıkmasına yol açmalıdır.. – Mustafa Kemal Atatürk
Eğer Tanrı konuştuysa, niye herkes ikna olmadı? - Percy Bysshe Shelley
Bilginin kısa yolu olduğu iddia edilen iman, sadece aklı yok etmenin kısa yoludur. - Ayn Rand
Bana öyle görünüyor ki herkesin bilinen tüm dinlerden ayrılma görevlerini yerine getirmenin zamanı geldi. - John Stuart Mill
Kişi incelerse imanın her savunuluşunda mantığa bir saldırı bulur. İmanı kucaklamak, aklı terk etmektir. – George Smith
Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cahilliktir, doğru yoldan sapmaktır. Yalnız ilmin ve fenin yaşadığımız her dakikadaki safhalarının gelişimini anlamak ve ilerlemeleri zamanında takip etmek şarttır. Bin, iki bin, binlerce yıl önceki ilim ve fen lisanının koyduğu kuralları, şu kadar bin yıl sonra bugün aynen uygulamaya kalkışmak elbette ilim ve fennin içinde bulunmak değildir. – Mustafa Kemal Atatürk
Din, kendilerinin de zarar görebileceği kötü eylemleri yapan insanlara rasyonel bir taban ve teşvik sağlar. Din basitleştirir, din insanı şeytanlaştırır. Din insanlık dışı davranışları teşvik eder. Din gerçeğin ötesinde umutlar vadeder. Yüksek oranda dine maruz kalmış iyi bir insan, iyi niyetle, kendisinin öteki dünyadaki kurtuluşu ve tanrısının büyük zaferi için başka insanları öldürebilir. - Kenneth Humphreys
Batı dünyasında ve bu ülkedeki en korkutucu şey, bilimsel olarak yanlış şeylere inanan insanların sayısı. Eğer biri gelip bana dünyanın 10.000 yaşından genç olduğunu söylerse, bence bir psikiyatriste gözükmeli. - Francis Crick
Bir insanın ahlaki davranışları anlayışa, eğitime ve sosyal bağlara dayanmalıdır; hiçbir dini temel gerekmez. İnsan, eğer ölümden sonra ceza korkusuyla ve ödül umuduyla kontrol altına alınmak zorundaysa, şüphesiz kötü bir yoldadır. – Albert Einstein
Din: Umut ve korkunun çocuğu; cahil olana bilinemeyenin doğasının açıklaması. - Ambrose Bierce
Evet Karabekir, Arapoğlunun saçmalıklarını Türk oğullarına öğretmek için Kuran’ı Türkçe’ye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım, ta ki budalalık edip de aldanmakta devam etmesinler. – Mustafa Kemal Atatürk
Hatalı insanları yaratıp, sonra onları kendi hataları yüzünden suçlayan her şeyi bilen ve her şeye gücü yeten bir Tanrı hikayesinin mantığını sorgulamamız gerekir. – Gene Roddenberry
Korku beyni felce uğratır. İlerleme cesaretten doğar. Korku inanır, cesaret şüphe eder. Korku yere düşer ve dua eder. Cesaret ayakta durur ve düşünür. Korku kaçar, cesaret ilerler. Korku barbarlıktır, cesaret uygarlık. Korku tanrılara, şeytanlara, ruhlara inanır. Korku dindir. Cesaret bilim. – Robert Ingersoll
Çağlardan beri, bir tarafta aklın ve düşüncenin izinde birkaç cesur insan ve diğer tarafta cahil büyük bir dindar kitle arasında ölümcül bir çatışma devam ediyor. Bu, bilim ve imanın savaşı. Çok az insan mantığa, onura, adalete, özgürlüğe, bilinene ve bu dünyadaki mutluluğa; bir çoğu önyargıya, korkuya, mucizelere, köleliğe, bilinmeyene ve ölümden sonraki sefalete güvendi. Çok az kişi “Düşün”, bir çok kişi “Diz çök ve iman et!” dedi. İlk şüphe ilerlemenin beşiği oldu, ve bu ilk şüpheden, insan ilerlemeye başladı. - Robert Ingersoll
Eğer kötülükler yok edilecekse, biz yok etmeliyiz. Eğer köleler serbest bırakılacaksa, bize serbest bırakmalıyız. Eğer yeni gerçekler keşfedilecekse, biz keşfetmeliyiz. Eğer elbisesizler giydirilecekse; açlar doyurulacaksa, adalet yerini bulacaksa; işçilik ödüllendirilecekse; batıl akıldan kovulacaksa; korunmasızlar korunacaksa ve sonunda doğruluk zafer kazanacaksa bunların hepsi insanların eseri olmalı. Geleceğin büyük zaferleri insanlık tarafından kazanılmalı ve sadece insanlık tarafından kazanılmalı. - Robert Ingersoll
Dinsizler, tarihin her çağında insan hakları için savaştı, ve her zaman özgürlüğün ve adaletin korkusuz avukatı oldular. – Robert Ingersoll
Çağlar boyunca, güçlü zayıfı ezdi; kurnaz ve kalpsiz, aptal ve masum olanları tuzağa düşürdü ve köleleştirdi, ve insanlık tarihinde, hiçbir yerde, hiçbir Tanrı ezilenlerin yardımına koşmadı. - Robert Ingersoll
Dini inançlar insanlık tarihi boyuncu güçlü bir negatif güç oldu. Çok acı çektirip sorun çıkardılar ve ilerlemek, gelişmek, özgürleşmek isteyen insanların yoluna çıktılar. - A C Grayling
Zaman süratle ilerliyor. Milletlerin, toplumların, kişilerin mutluluk ve mutsuzluk anlayışları bile değişiyor. Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümlerin geldiğini iddia etmek, aklın ve ilmin gelişmesini inkar etmek olur. – Mustafa Kemal Atatürk
Din adamları ne yapar? Ortalıktaki beyinsizleri hayali bir cehennemden kurtarabileceğine inandırarak hayatını kazanır. Bu romatizma için yılan-yağı satan bir satıcının yaptığı işten neredeyse farksız bir iş. – Henry Mencken
Din bir yığın çöpten daha fazla saygıyı hak etmiyor. - Henry Mencken
Eğer dünya en parlak dahilerinin, bunlar içinde halkın bilgelik ve erdemlik kanısında bile en seçkin olanların din konusunda tamamen şüpheci olduğunu bilseydi şaşkınlıktan dona kalırdı. – John Stuart Mill
Bir takım şeyhlerin, dedelerin, seyyitlerin, çelebilerin, babaların, emirlerin arkasından sürüklenen ve falcılara, büyücülere, üfürükçülere, muskacılara talih ve hayatlarını emanet eden insanlardan mürekkep bir kütleye, medeni bir bir millet nazariyle bakılabilir mi? – Mustafa Kemal Atatürk
Doğal dünyada her yıl çekilen acı düşünülebilir makul sınırların ötesinde. Benim bu cümleyi kurduğum dakika içinde, binlerce hayvan canlı canlı yeniyor, başka bir sürü hayvan hayatları için kaçıyor, korkuyla bağırıyorlar, diğerleri acımasız parazitler tarafından yavaşça tüketiliyor, her türden binlercesi açlıktan, susuzluktan ve hastalıktan ölüyor. Ve öyle olmalı. Eğer bolluk dönemi olursa, bu gerçek, açlık ve sefalet tekrar gelene kadar nüfusta otomatik olarak bir artışa yol açacaktır. Elektronlarla, bencil genlerle, kör fiziksel güçlerle ve genetik kopyalamayla dolu bir evrende bazı insanlar acı çekecek, bazıları daha şanslı olacak ve bunda asla bir ritim, bir mantık veya bir adalet bulamazsınız. Gözlemlediğimiz evren, eğer bir dizayn, bir amaç, bir kötülük, bir iyilik yoksa ama sadece acımasız bir aldırmazlık varsa bekleyebileceğimiz özelliklere sahip. - Richard Dawkins
Bu benim inancım: Mutluluk tek iyilik; akıl tek meşale; adalet tek ibadet, insanlık tek din, ve sevgi tek rahip. – Robert Ingersoll
Çalışan iki el, dua eden binlerce elden daha çok iş yapar.
Dünyadaki bütün dinler içinde, esrarengiz bir rastlantıyı görüyoruz: ezici bir çoğunluk sadece ailesinin ait olduğu dini seçiyor. En iyi delile, en iyi mucizelere, en iyi ahlaki yapıya, en iyi ibadethaneye, en iyi müziğe sahip olanı değil: iş tezgahdaki dinlerden bir tanesini seçmeye gelince, dinlerin potansiyel erdemleri, aile etkisinin yanında hiçbir şey ifade etmiyor. Bu açık bir gerçek ve kimse de inkar edemez. Ama bunun nedensiz doğasını çok iyi bilen biri, bir şekilde dinine sıkıca bağlanıyor, hem de öyle bir fanatiklikle ki, başka bir dine inananı öldürmeye hazır olarak. - Richard Dawkins
Ben manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır. - Mustafa Kemal Atatürk
Dünyaca malum olmuştur ki, bizim devlet idaresindeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır. Bunun kapsadığı prensipler, idarede ve siyasette bizi aydınlatıcı ana hatlardır. Fakat, bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz. Bizim yolumuzu çizen; içinde yaşadığımız yurt, bağrından çıktığımız Türk Milleti ve bir de milletler tarihinin binbir facia ve ıstırap kaydeden yapraklarından çıkardığımız neticelerdir. - Mustafa Kemal Atatürk
Bilimde sıklıkla bir bilim adamı “Evet, bu gerçekten güzel bir argüman, ben hatalıyım” deyip sonra kendi fikrini değiştirir ve eski fikrini ondan bir daha asla duyamazsınız. Bilim adamları bunu gerçekten yapar. Olması gerektiği kadar sık olmaz, çünkü bilim adamları da insan ve değişim bazen acı çektiricidir. Ama her gün olur. Bunun gibi bir şeyin siyasette veya dinde en son ne zaman gerçekleştiğini hatırlamıyorum. – Carl Sagan
Kutsal fikri basitçe herhangi bir kültürdeki en muhafazakar fikirlerden biridir, çünkü diğer fikirleri, şüpheyi, ilerlemeyi, değişimi, suç haline getirir. Salman Rüşdü
Komşumun, 20 tanrı var demesi veya hiç tanrı yok demesi bana hiçbir zarar vermez. Ne cebimden para çalar, ne de bacağımı kırar. - Thomas Jefferson
Dünyada şu an Adem ve Havva hikayesine inanan zeki bir erkek veya kadın kaldı mı? Eğer ona inanan birini bulursanız kafasına hafifçe vurarak tıklatın ve bir yankı duyacaksınız. Kiralık boş bir oda var. – Robert Ingersoll
Büyük Angelo’nun, bir kiliseyi dekore ederken, terlik giymiş birkaç melek çizdiği söylenir. Bir kardinal, resme bakıp sanatçıya sormuş: “Kim şu güne kadar terlikli melek görmüş?” Angelo, başka bir soruyla cevap vermiş: “Kim şu güne kadar çıplak ayaklı melek görmüş?” – Robert Ingersoll
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır. - Mustafa Kemal Atatürk
Muayeneye gelen tesettürlü kızlarımız ve kadınlarımız soyununca, dayanılmaz bir ter kokusu yayılır. Memelerinin altı kırmızı ve kokulu bir sıvı ile kaplıdır. Din uğruna eliniz ıslanır, mideniz bulanır. Türbanları yumurta gibi sert olsun ve dik dursun diye, eski röntgen filmlerini kesip, iki kat eşarbın altına koyuyor bazıları. Başlarını açtıklarında, baş derileri, havasızlıktan suları akan, cılk yaradır. Ve bizden, yani hekimlerden, tam da bu yaralar için tedavi isterler. Dünyada bu kadar iğrenç bir manzara ile karşılaşmamışsınızdır Mine Hanım. D vitamini eksikliğinden geçtim, fındık kadar beyni olan erkek zihniyetinin marifeti bu işte! Yeryüzünde kadınlarına bunu reva görürken, öbür dünyada açık saçık hurilerin hayali ile yaşamak yetiyor o zihniyete!.. - Bir Kadın Doktor
Yarattıklarını cezalandıran ve ödüllendiren ya da bizim yaşayacağımız bir irade türüne sahip bir tanrı düşünemiyorum. Bedensel ölümden sonra kişinin yaşamını sürdürdüğüne ne inanırım, ne de inanacağım… – Albert Einstein
İnsan, inanma istekliliğiyle orantılı olarak değil, şüphe etme hazırlılığıyla orantılı olarak uygarlaştı. - Henry Mencken
Tanrının sevgisinden en çok bahsedenler, tarih boyunca insan özgürlüğüne ve mutluluğuna en derin nefreti gösterdi. - E. Haldeman-Julius
İyi sıfatını, yarattıklarına uyguladığım zaman benim aradığım niteliklere sahip olmayan hiçbir varlığa “iyi” demem. Ve eğer böyle bir varlık ona bunu demediğim için beni cehenneme yollayacaksa; giderim. - John Stuart Mill
Amerika’da devlet okullarında hiçbir dinin öğretilmesi gerektiğine inanmıyorum. - Thomas Edison
Aptallar! Siz tanrıyı bilinçli bir varlık sanıyorsunuz. Tanrı bir gücü ifade etmek için kullanılır. Bu güç hiçbir şeyi yaratmadı, sadece işlerin yolunda gitmesine yardımcı oluyor. Dualara cevap vermiyor, ama size bir problemi çözmeniz için yol gösterebilir. Sizi etkileme gücü var, ama sizin adınıza karar veremez. - Diogenes
Ahlak, size ne söylenirse söylensin doğru olanı; din, doğru ne olursa olsun, size söyleneni yapmaktır.
İnsanın laneti, ve neredeyse yaşadığı tüm trajedilerin sebebi, onun muazzam, inanılmaza inanabilme kapasitesidir. – John Stuart Mill
Bir zamanlar dünyayı din yönetiyordu. Şimdi o zamanlara “Karanlık Çağlar” deniyor. - Ruth Hurmence Green
En kanlı, en vahşi savaşlar dini nefrete dayanarak yapıldı. Ki bunda benim için bir sorun yok. Ne zaman bir grup kutsal insan dışarı çıkıp birbirini öldürmek istese, ben mutlu bir adam olurum. – George Carlin
Ey Aptal insan! Daha bir solucan bile yapamayan ama Tanrıları düzinelerce yapan! – Michel Montaigne
İnanıyorum ki din, genel olarak konuşuyorum, insanoğluna bir lanet oldu. Ahlaki taraftaki makul ve abartılan hizmetleri, temiz ve dürüst düşünceye verdiği zararın çok gerisinde kaldı. – Henry Mencken
İnsanlık düşmanı üç din ortaya çıktı: Musevilik, Hristiyanlık ve İslam. Bunlar gök-tanrı dinleri. Tamamen ataerkiller (Tanrı her şeye gücü yeten baba) ve bu yüzden gök-tanrı ve onun dünyalı delegelerinin etkisinde kalan ülkelerde 2000 yıldır kadın düşmanlığı var. Gök-tanrı kıskanç tabi ki. Yeryüzündeki herkesden tam itaat bekliyor çünkü o tek bir kabile için değil bütün insanlar için orada. Ona karşı gelenler onun dinine inandırılmalı veya öldürülmeliler. Sonuçta, totalitaryanizm gök-tanrının amaçlarına hizmet edebilecek tek politik sistem. Herhangi bir liberal hareket onun ve dünyalı delegelerinin otoritesini tehlike altına sokuyor. Tek tanrı, tek kral, tek papa, fabrikada tek usta, evde tek baba-lider. – Gore Vidal
Irkımızın en uygar kesiminde din inancının kaybolması, çocukluktan olgunluğa doğru atılan bir adım. – Charles Eliot Norton
Kaynak: http://www.paganx.org/quotes/din.htm
İkincil Kaynak: http://www.facebook.com/note.php?note_id=230008508860
*
mehmet
26/02/2010
hocam budizmi diğerleriyle aynı kefeye koymayın. o din bile değil. ve ne kadar saçma gelirse gelsin tüm ahlak prensiplerinden daha barışcıl. et yemek için dahi öldürme diye bir şey geçer.
ℓα ρнιℓσѕσρнιє мαтéяιαℓιѕтє
27/02/2010
Din kalıbı altında bütünsel olarak baktığımızda, ritüelleri tamamlayan bir çok farklı öğreti var aslında. Din tanımını yapabileceğimiz şimdiki zaman öğretileri bile vardır. Ama biz bilinirlilik ölçüsüne göre istatistiksel olarak bakıyoruz. Ha değindiğin konuya ithafen söyleyebilirim ki, budizm aslında hümanizmi , sevgiyi ve anlayışa temel kurmuştur. Bence din olmalı ise böyle olmalı. Budizmi takdir ederim. Ama metafizik bir takım inançları olması bu dine tabii insanların algısında ne derece aydınlık bir vizyon getiriyor işte burası şüphelidir.
mehmet
27/02/2010
aman efendim psikolojik/fiziksel şiddetten yoksun bir yapı olsun ben her türlü aptallığa varım. bi de metafiziğini sorgulayacak değilim. ağrısız acısız olsun ne olursa olsun başımın üstünde yeri var.
greenot
01/03/2010
başarıları delillerle kanıtlanmış zeki ateistler ölüme çare bulamadıklarına değil yaşayan inananların haline üzülecek kadar iyi birer zeki insanlardır.
meteor
25/01/2011
madem allah yok bu evrendekı sonsuz tesadüfleri neye baglıyorsunuz .nerden nasıl var oldugunuzu bılmedıgınız halde nasıl yok dıye ıtılaf edebılıyosunuz.bana bunun ıazahını yapın madem öyleyse_?
Oğuz (pozitifateizm)
25/01/2011
Ana sayfayı okumalısın.
meteor
25/01/2011
bunları sıze dusunmesı ıcın veren evrendekı seslerı.kokuları .hislerivbb.. veren gene allahtır
ne ıcın var olduk nasıl varolduk tabıat sızden akıllı vallahı bıllahı bu sekıl bıtkıler.ınsanlar canlılar yaratmıs vay anasını.))))sızde kendıznız zekı sanıyorsunuz ya.ona sasarım.yaradıldıgınıza şükr edecegınıze isyan peşindesın.allah hıdayet etsın size…insallah
narkotick
26/02/2011
tamam iyi güzel sözler de küçük bir hata var Mustafa Kemal Atatürk bir dinsiz değildi düzeltin lütfen
Oğuz (pozitifateizm)
14/07/2011
Gerekli araştırmayı yapmanı öneriyorum.
burcu38
28/04/2011
bu dünya, bu düşünüşler hiçbiri olmamalıydı bak ne oldu herkes ayrı birşey düşünüyor. herşey korkutucu, korkuyorum…
elevation
16/05/2011
güzel..
hümanist
21/06/2011
sizin tanrınız sadece olsalıklardan ibaret sadece kitaba bağlı olarak yaşıyorsunuz bunların her biri saçmalıktan ibaret insanlar sadece dinlerini sapkınlık olarak kullanıyo ve var oluşunu gözlemediğim bişeye de inanmam ben
Eylem
16/07/2011
Burada “madem öyle kanıt gösterin” diyenler gerçekten çok komikler… Bir iddiada bulunan herhangi bir dine inanmayan insan değil, dindar olandır. Dindar olan “Bir Tanrı’nın ve kutsal kitapların” gerçekliğine inanmaktadır. İddiada bulunan sizlerken, bizim bunları kanıtlamamız gerektiği düşüncesi gülünçtür.
ömür
19/07/2011
tanrı beni yaratıysa ben kendimden ve yaşantımdan şikayetciyim kime şikayet etmem gerekiyor yoksa bir kuklamıyım tanrı dediginiz yaratık karşısında öyle yaaa…
noname
09/08/2011
haklısın
allahdostu
26/11/2011
öldükten sonrada böyle mi düsüneceksin acaba
delinin teki
23/08/2011
atatürk dinsiz değildi .. bırı eşi çarşaflı der kitabını cıkarır bırı ateist der ne yobazdı ne komünist adam gibi adamdı… hem laik hem müslüman olunur
Oğuz (pozitifateizm)
28/09/2011
El yazılarını okudun mu?
zindika
28/11/2011
nüfus cüzdanında kamal yazılıydı. kamal ise eski yahudilerde totem demekmiş. mustafa ismini sevmediği çin ne imzasında ne kimliğinde kullanmıştır. son meclis konuşmalarıda bu yöndedir.
GerekVarmı?
28/09/2011
düşüncelerde hepiniz özgürsünüz fakat . Ey inananlar her seye güldügünüz için biz bu durumdayız , güleceginize biraz düşünün
jan jan
28/09/2011
düşlediğim şeyler var hayatta. keşke daha sonraları gelseydim dünyaya. belki o zaman istediğim gibi olurdu her şey. yeryüzünde dinlerin olmadığı, insanların tek bir dilden konuştuğu, tek bir devlet gibi zamanlar. herkes birbirinle kardeş. herkes birbirinin dilinden anlıyor. herkes bir çatı altında mutlu. petrol kavgası yok. tanrı kavgası yok. siyaset yok. kültür yok. sadece mantıklı ve ilerlemeye açık birikimler var. düş gibi. gelincik bahçesinde koşmak gibi olurdu. saf, temiz, huzurlu. tüm bunlar dururken hergün birbirini yiyen, gözünü hırs bürümüş olmanın tek bir mantıklı sebebi yok. insanın aklına şaşayım ben.
NoBelived
10/10/2011
kesinlikle muhteşem bi kaynak olmus hazırlayan kişilere emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
eren
21/10/2011
arkadaşlar inanmamak ne demek siz gerçekten bilmiyorsunuz sorusu olan varsa sorsun bakalım belki faydamız olur.
mesut
06/12/2011
Ateistin 3 Sorusuna 3 Cevap
——————————————————————————–
ateiste cevapppppppppp(kapak)
İmam-ı Azam sorulara nasıl cevap verdi? Üç kişi İmam Azam Hazretlerine birer soru sordular Büyük imam hepsine birbirinden güzel cevaplar verdi: SORU1- Bize Allahı gösterebilir misin? SORU2- Cehennem ateş olduğuna göre, ateşten yaratılan cinler ve şeytanlar orada nasıl azap göreceklerdir? SORU3- Hem kaza ve kadere inanmamızı istiyorsun, hem de insanın iradesinden bahsediyorsun Halbuki insan her şeyi mecburen yapar, kendi iradesi yoktur? Bu soruları alan büyük imam, eline aldığı bir avuç toprağı soranların yüzlerine attı Üçü de bu davranışa tepki gösterdiler İmam-ı Azam bunun üzerine şöyle dedi: Allahı göremediği için inkar etmeye çalışan adam! Toprağın yüzünde meydana getirdiği acıyı görebildin mi? Daha yüzündeki acıyı göremezken Allahı göremediğin için nasıl inkar edersin? Ya sen ikinci sorunun sahibi! Bildiğin gibi insan topraktan yaratılmıştır Ama bu bir avuç toprak senin yüzünü acıtmaya yetti Demek ki cehennemin ateşi de ateşten yaratılan varlıkları yakabilir İnsanın iradesini inkar eden adam! Madem benim iradem yok, ne diye yüzüne attığım toprak için benden şikayetçi oluyorsun? Aldıkları bu cevaplar karşısında şaşkına dönen adamlar ne diyeceklerini bilemeden oradan uzaklaştılar
mesut
06/12/2011
Ateiste cevap
——————————————————————————–
Genc bir delikanli senelerce yurt disinda okuduktan sonra vatanina
atiest olarak geri doner. Uc sorusuna hic kimse cevap veremediginden
dolayi cani gayet sIkintilidir. Ebeveyni ogullarina yardim etmek
niyetiyle buyuk ilim sahibi olan koyun hocasina gotururler. Hoca ve
delikanlinin arasinda gecen dialog soyle devam eder.
Delikanli: Kimsin sen? Sorularima cevap verebilecek misin?
Hoca: ALLAH’in bir kuluyum ve Onun izniyle sorularina cevap verebilecegim.
Delikanli: Emin misin? Proferserler bile cevap veremedi bana.
Hoca: ALLAH’in izniyle cevap vermeye calisirim
Delikanli: 3 sorum var
1. ALLAH yasiyor mu? oyle ise, seklini bana goster
2. Takdir (kader) nedir?
3. Eger seytan atesten yaratildiysa neden cehenneme yollaniyor,
cehennemde ates dolu degil mi? Ates atesi nasil yaksin. Tanri bunu
dusunemedi mi?
Bu arada, aniden bizim hocamiz delikanlinin basi uzerinde bir saksi kirar.
Delikanli cani yana yana sorar; Neden sinirlendin ki?
Hoca: Sinirlenmedim. Bu benim uc soruna bir cevabim der.
Delikanli: Hic birsey anlamadim.
Hoca: Nasil hissetin kendini saksiyi basinda kirinca
Delikanli: Tabii ki, fena bir aci hissettim.
Hoca: Yani, acinin varligina inaniyor musun?
Delikanli: Evet
Hoca: Bana bu acinin seklini goster ozaman!
Delikanli: Gosteremem.
Hoca: Bu benim ilk cevabim. Herkes ALLAH’in varligini hisseder ama
ALLAH’i goremez.
Hoca: Dun gece ruyanda benim basinda saksi kirdigimi gordun mu?
Delikanli: Hayir.
Hoca: Bugun boyle birsey ile karsilasacagini hic dusundun mu? aklindan gecti mi?
Delikanli: Hayir
Hoca: Bu iste takdir dir (kader)
Hoca: Biz neyden yaratildik? topraktan yaratilmis degil miyiz ?
Delikanli: Evet boyle denir.
Hoca: E o zaman ? Saksida topraktan yapilmadi mi? ALLAH isterse
ateşten yaratilan seytani atesin icinde cezalandiramaz mi?
onur
15/03/2012
bu hikaye bir çok yerde bir çok kişi tarafından çevrilmiş çevrilmiş durmuş …
bilinmeyen
02/05/2012
topraktan yaratıldığımızı nerden biliyorsun sonuçta dünya oluştuğunda 3 element öne çıktı hidrojen karbon ve azot ve bunlar ilkel canlı oluşması için yeterlidir biraz da ortam şartları neyse kanıtlanmış evrim yoluyla ortak atadan insan olmuştur topraktan değil.
aykut
04/01/2012
Hak hukuk yoktu. Hukuk diye birsey olunacagi bilinemezdi. dunyanin varligi boyunca karsi cikilamayacak ki bu anca gorunmeyen bir varliga ve korkuya dayanan bisey olmalidir bir duzene ihtiyac vardi . Dinleri kurdular. verdi hesap korkusunu verdi ates ile yanma korkusunu cahillestirdi birakti tum inananlari. lanet olsun beyin kullanmaktan yoksun inanan aleme. Aykutkuc
Arzu
28/01/2012
Cennet,din ve tanri olmayan yerdir.Cunku burayi tanri ve onun gerzek inananlari bu hale getiriyor.
ALLAH
31/01/2012
1.Uzaylıyı kim yarattı?
2.Uzaylılar kendilerini tanrı yerine koyup kitap indirmiş ola bilirlermi?
3.Eğer öyleyse amaçları dünyadaki insanları düzen altında tutmakmıydı?
4.Meariç suresi bilmem kacıncı ayet; melek insana göre 50 bin yıl olan mesafeyi 1 günde kat eder.Bu mesafeyi hesaplayıp meleğin saniyede ulaştığı hızı bulup uzayın sonsuz genişliğiyle karşılaştırdığım zaman uzaylı tanrınızın matematikten anlamadığını ve çıkan mesafeyle tanrının veya tanrıların samaya galaksisinde oturduğunu anladım siz anladınızmı?
5.Hangi tanrı kainattaki canlı cansız bütün maddeleri yapı taşlarına ayırıp bir süre geriye sarıp orada birleştirebilir? Ben buna zamanda geri sarılma diyorum ve bunu yapabilen tanrıya rastlamadım henüz.Çünkü hiç bir güç bunu başaramaz.
6.Uzaylı incilde dünyanın 6 günde yarattıldığını söyler oysa sırf soğuması bile milyonlarca yıl almıştır.
7.Uzaylı veya insan tanrının varlığının başlangıcı olmadığını iddaa eder.Varlığının başlangıcı olmayan zaten var olmamış demektir adı üstünde varlığının başlangıcı yok.Yani henüz var olmamış.
8.Tanrı veya tanrılar görülmezmiş. Ve buna inanıyorsunuz benimde görünmeyen bir sazım var buna da inandınız mı?(Ve o sazdan her türlü daha yazılmamış ritmi çıkartabilirim)Söz müziklerin efendisi.
9.Eğer tanrı veya tanrılar yoksa kainatı kim yarattı?Yoksa kendimi kandırıp kainat zaten ezelden beridir vardı, mı demeliyim kendime?
10.Tanrı veya tanrılar varsa o zaman onları yaratan kadim bir Allahın da var olması gerekmezmi?Nede olsa hiçbir şey yaratıcısız var olamaz öyle değil mi.
11.Asıl soru orda başlıyo zaten bütün tanrıları yaratan kadim bir tanrı var ise peki ozaman onu kim yarattı?
12.Allahta benim bütün allahları yaratan kadim allah ta benim gören duyan allah gelsin.
Not: 4. Maddede belirttiğim gibi.söz bana aittir.(Herkes yalan söyleyebilir ama rakamlar asla yalan söylemez.)
gülcan
20/02/2012
ateis düşüncesini taşıyan insanlara şaşırıyorumbu bukadar ıspat varken allahın var olduğuna peki onların ıspatı ne çok yazık sizlere sadece üzülüyorum ve acıyorum özenti genlik olmaktan vaz gecin ve kendiniz olun gercekleri görün size daha söylenecek cok gercekler var ama beyinleriniz yıkanmış yapacak birşey yok allah ın dediği olur allah birdir tektir ondan başka büyük yoktur………
asd
28/02/2012
senin inandığın değil, bizi inandırabileceğin tek bir ispatın var mı tanrının varlığına dair. kur’an deme insan eliyle yazılmış bir kitaptır çizgi romanlar gibi, düşünce deme pegasus, ünicorn, noel baba, bunları düşünebiliyorum ama olmadığını biliyoruz öyle değil mi.
memet
28/02/2012
be adam kainatta olmayan şeyin ismi olur mu Allah diye bir varlık olmasa idi biz onu ne tartışırdık ne inanırdık ne de siz inkar etmeye kalkışırdiniz yani olan bir kavramı insan inkar etme eğilimindedir.Necip fazilin Ziya Gökalpe söylediği gibi madem Allaha inanmıyorsun o zaman neden küfredersın..tabi bunu Ziya gökalpin kafasını hastane duvarına vururken bi taraftan da Allaha küfüretmesi üzerine söylemiştir..Yani adamın vicdani alev alev akıl vazgeçse de vicdan daima Yaratınini anıyor arıyor..daha cehenneme gitmeden acısı sancısı ruhu yakıyor demek ki…
asd
29/02/2012
mehmet bey yanlışınız şurda, biz tanrıyı inkar etmiyoruz çünkü olmayanları değil, olanları kabul etmemektir inkar etmek. adı var o zaman var bu mu =)
memet
29/02/2012
cümlelerin kapalı olmakla birlikte anladığım şey :zaten yok böyle bişey nesini inkar edelim diyorsun…ben de diyorum ki görmediğimiz bizi doğru şey yapmaya yöneten bir erk olarak bilincimize akıl diyoruz..sevgimizi kalbimizde hissetme duyusuna aşk muhabbet diyoruz..hakeza yani isim koyduğumuz şeyleri biz gözle görmüyoruz ama vücudunuzu bizi yönettiğini biliyoruz.Allah veya Tanrı kavramı da böyle birşeydir..En eski ve ilkel kavimler medeniyetlerde de ilah ve yaratıcı inancı vardır..insanlar vicdanlarındaki zorlama ve ilhamla inanmış ve tasa duvara tablete kazımışlardır..secde etmek tazim etmek insanın fıtratında varolagelmiştir.mesela ben “ailajall”diye bişey yazdım hangi dilde bunun anlamı var ki… Yok çünkü dünyada böyle bir kavram yok ki ismi olsun
kaan ali
06/04/2012
yazınızı okuduktan sonra şunun farkına vardım;
1. lise mezunu ya da lise terksiniz
2. baskıcı bir ailede büyümüşsünüz
3. korkuyla eğitilmişsiniz
4. soyut düşünme yeteneğiniz kısıtlı
5. somut düşünce yeteneğiniz kısır
6. sorgulama yeteneğiniz gelişmemiş
7. duygusalsınız
8. cezalandırılma korkusu taşıyorsunuz.
çözüm;
1. eğitiminizi tamamlayın
2. her fırsat bulduğunuzda kitap okuyun(Türkçe’yi düzgün kullanmanız için)
3. spesifik konularda basit yorumlar yapmayın( bu sizi küçük düşürür)
4. unutmayın ki korkunun olduğu yerde ilmi açıdan gelişim olmaz.
5. cesaretinizi toplayın ve en azından bir kere şu soruyu sorun: Tanrı var mı?
gerekçe:
Tanrı bizi yarattı dünyaya gönderdi ve bizim yapıcaklarımızı biliyor, o halde bizi yaratmadan önce hangimizin cennete hangimizin cehenneme gideceğini de biliyor. bu durumda benim suçum ne? bunu bir düşünün ve tekrar sorun Tanrı var mı?
iyi günler…
kaan ali
06/04/2012
bu yazım Gülcan hanımın yorumuna cevaptır.
bilinmeyen
02/05/2012
ispat ne peki bana örnek var
not:kanıtı olsun
elevation
26/02/2012
çok iyi…
memet
28/02/2012
iyi düşünürseniz bizi ikna eden ve inancımızı artıran sağlamlaştıran ve çok şükür ki inanıyoruz yoksa!…dedirten Islam delillerini iyice ve önyargısız şekilde düşünebilseydiniz siz de tereddütsüz inanırdıniz…kuran gibi bir başka örneği olmayan belagat ifade ve içerdiği yüzlerce mucizesi ile emsalsiz başka kitap gösterebilir misiniz…mesela bir 19 mucizesi,tevafuk mucizesi ve diğer bilimsel gerçekleri barındıran sayısal mucizeler…yaw eğer korkmuyorsanız tabularınızın yıkılmasından bi göz atın bakalım …gerçekten de pozitif hiç bi yoruma tevile yer vermeyecek derecede açıktır al kağıt kalem veya kuran programı olan bir cd hesabını kendin yap.. tabi arapça biliyorsan…yoksa kör gözünle Kuranda mucize falan yoktur dersen ben senin her sözüne şüphe ile bakarım. Ve değer vermem arkadaş….Allah varlığının delillerini gösterir kitabına mucize turasını çeker gönderdiği peygamberine mucizeler verir aklına kapı acar artık inanıp inanmaman senin bileceğin iştir..
Gencayto
13/03/2012
Tanrı yok diyerek kandırın bakalım kendinizi sizi uyanıklar. Şu dünyada 8 milyar insandan 7,8 i salak bi siz akıllısınız demi. He hem Albert amca hakkında yanlış şeyler yazmışşınız gerçeğini burdan izleyebilirsiniz. Ha bu kaynak Makedonya bakanlık kanadı tarafından yayınlanmış bir videodur sıkma deil yani. http://www.youtube.com/watch?v=bzw40ajq72g&feature=share Ha bi de şunu söylemek isterim bu yorumların tamamı tahrif edilmiş kitaplar üzerine yapılmış. Zaten biz de bunları kabul etmiyoruz. Zaten bilim düşmanı olanlar da onlar. Sözlerinizin içinde geçen “sıfır” kelimesini bulanın Müslüman alim harezmi, Ateist doktorların yetiştirildiği üniversitelerdeki çevirmelerin ortaçağ İslam alimi “İbni Sina” ya ait olduğunu, Darwinden 1100 yıl önce evrimi ondan daha detaylı açıklayan El- Cahiz i de tanıyosunuzdur değil mi. Size 1000 yıl öncesinde Müslüman bilim adamlarının virüslerden bahsettiğini de anlatmışlardır. İslam en özgür platformdur. Çünkü bizim kitabımız sizin dininiz size bizim dinimiz bize demiş, bu dinin sultanları İspanya (14.yy’da) katledilen Yahudileri bile kurtarmıştır. Size sunu söyleyeyim gerçekleri görmemek ayıptır. Terbiyesizliktir.
bilinmeyen
02/05/2012
bir kere evrime var diyorsan dine yok demiş olursun evrim bir canlıdan türemektir
onur
15/03/2012
İnanç nedir _ ? insanlar kendilerine hitap etmeyecek nelere seslenebiliyor ki bu açıdan bakarsak insanı tatmin etmesi için bir şey olması gerekiyor inanç olabilir mi ? öncelikle nasıl o kitaptan bu bakanlıktan şu yerden referans vererek o bilginin doğru olduğunu kabul ediyoruz ne kadar doğru olduğunu biliyor muyuz ? yoksa sadece bizim düşüncemizi kabul ettiği için mi direk örnek verebiliyoruz , 8 milyar insan var fakat hangi insan özgürce düşünebiliyor ki sorgulayabiliyor ki psikolojik olarak hep bir engel baskı veya başka bir şey var neden sınırlı bir açıdan sorguluyoruz veya sorguluyamıyoruz … İslam onuda kurtarmıştır bunu da kurtarmıştır. Evet ama öbürleri de kurtardı bu zaten insanlık görevi değil mi ? Bunu sadece bir şeye yüklemek penceremizin ne kadar geniş olduğu hakkında bilgi verir bence . şunu unutmayalım 14 15 asırlık daha fazla asırlık dinler var ve hepsi için empati kurarsak acaba nolurdu ? ve en önemlisi bunca asırlık dinlerin herşeye cevap verebilmesi de normal değil mi ki herşey de çok açık değil… Sorgulayalım sadece özgürce ve insanca …
Baron Hollbach
21/03/2012
Allah,Orta Doğu’nun 1400 kusur yaşındaki tanrısıdır.Ve bütün tanrılar gibi onu da insanlar uydurdu.
Kendisine soru soran üç kişiye toprak atan adam hikayesi çok eğlenceliymiş.Saksılı saldırgan ise işi biraz abartmış.
Olmayan bir cennet için var olan dünyayı cehenneme çevirme sanatına din denir.İşte benim din tanımım da bu.
bilinmeyen
02/05/2012
evet saçmalıyorlar kendilerini hala aleminde görüyorlarmış neymiş albert einstein hep doğruyu bilenmiş o tam bir yahudiydi ve halen kafalrına sokamıyorlar nede olsa kafaları allahla dolu
zindika
21/03/2012
allah inancı hiç değilse yahudi inancı kadar eskidir.
zamanın hiçbir fakir-zengin, cahil-bilgili, kadın-erkek kesiminde, inançsız bir kabile veya millet gösteremezsiniz.
aynı izah tarzında birleşen ateist grup da gösteremezsiniz.
dinlerin nasıl ortaya çıktığı,
neden insanlığın bir inanaca ihtiyaç duyduğu,
evrenin ilk nasıl ortaya çıktıkğı,
neden sadece bizimkinde hayat olduğu,
kayadan mikro organizmaların nasıl ortaya çıktığı,
süpernova, karadlikler gibi olduğunda bizim nereye gideceğimizi,
ilk hareketin veya enerjinin kim tarafından ortaya konulduğu,
evrimin insan oğlunu bundan sonra hangi şekle sokacağı hala açıklanamamıştır.
bunu açıklayamayanlar diyorlarki görülüp ispat edilmeyene inanılmaz. aramızdaki bu “inanmak” noktasında fark nedir.
aspirini oluşturan her bir unsur salt kullanılıdığında gr ları dahi insanı öldürebilecek güçtedir. ancak şu an en güzel ilaçlardandır.
h2o (su) birbirlerini yakmadan nasıl bir araya geldi de söndürücü oldular. çünkü o yakıcı, kendisi olmadan hiçbir yangın gerçekleşmez; H2 de en güçlü yakıcılardandır.
her ne hikmetse sahiplendiğiniz bilim sanatında da azınlık içindesiniz inançlılar doldurmuş her yeri.
socrat, platon, aristo da allah a inanıyordu, descartes, kant, newton da. şimdi daha niceleri.
ahmet
21/03/2012
herşeyin yüzeyini görmek ne kadar da acı (keza didarlar içinde)
ibrahim
04/04/2012
inançları olmayan biri olarak söylüyorum tanrının varlığı ile yoklugunu tartışmak onu kabul etmektir sonuç olarak var olmayan birşeyin yoklugunu ispatlamaya çalışmak var olan birşeyi yok etmeye çalışmaktır olmadıgını savunsanda felsefe ve başka açıdan bakarsan böyle bu kadar zeki insanlar bunu nasıl göz ardı etmiş inanılcak şey değil..
as
07/04/2012
Ateistlerin gözleri kördür. Bu da yetmezmiş gibi kalp gözleride kördür. Ve yapacak pek bişey yoktur. Büyüklerin demesiyle, “Giderlerde görürler”, demekten başka çaremiz yok.
düşünün
14/04/2012
allah diye bir şey kesinlikle yok
çok saçma aptallık
herkes bir şizofren gibi
Atatürk ün de zeki bir insan oldugunu bılıyodum ve bu yazılarda onun adını gorunce mutlu oldum
eğer cennet ve cehennem varsa nerden bılıyoruz hıc dusudunuz mıu yoo nıye dusunesınız inanmak düsünmekten daha kolay de mi
bi kitap var ortada yazan cızen bellı degıl
belkı bı delı uydurdu bunların hepsını ve agızdan ağıza dolandı
pe ki bu kadar dindar ınsan hergun dua edıyolar neden gerceklesmıyo hıc bırısı ben suan 18 yasındayım 10 yaslarındayken falan cok severdım allahı abdest alırdım ilahıler okurdum ona dua ederdm hıc bırı gerceklesmezdı ama sabreederdm sonra dusundum hersey o kadar ortada kı aslında bi seye ınanmıssınız beyaza bile siyah dıyecek kadar
zzaten denmez mı dusunmeın o kadar kafanız karısır dıye
vay canına allah cok bbuyuk ama bu durumu acıklayamıyo
allaha dinlere peygamberlere inanmıyorum
olmayan bır seye ınnılmaz zaten
sadece ıyılıge ınanyorum
allah sadece bir korku aracı
ve bu dunya hc adil degıl
adamın bırı cok zngın hacca gıtmıs coluk cocuguna ıyı bakabılmıs okutmus kotuluk yapmaya gerek duymmıs
bırı de var garıban karnını doyurmak ıcın hırsızlık yapıyo stresten acıdan kufur edıyo sen sımdı bu ıkı adamı nasıl aynı sekılde kıyaslıyıcaksın adam fakır old. ıcın kotu oldu ustune ustuk cehenneme gıdıcek
sızden tek ıstedıgım bırazcık olsun dusunun denılenı degıl de gordugunuzu yada gormedıgınızı arastırı anlayın
yanlıs bı sey yazdıysam ozur dılerım…
düşünün
14/04/2012
bızler allahın varlıgını degıl ınsanların ınandıgı allahı tartısıyoruz
muhammed
23/04/2012
bir kalem katipsiz bir resim ressamsız bir nakış nakkaşsız olurmu olmaz ozaman bu dünyanın bir sahibi bir ustası var.
Nietzsche
24/04/2012
tanrınınn varlığına inanan akıllının sayısı kadar, ateist olan gerizekalı bulamazsın..
Arda
27/04/2012
Ataistler sadece insan anatomisine yaratılışına bakın ve detaylı olarak inceleyin bunu ….
mehlika
30/04/2012
Merhabalar,ÖNCELİKLE:Şunu belirtmeliyim ki,ateist düşünceye sahip kişiler,LÜTFEN küçük bir sinek yaratında,biz inananlarda ”ŞANI .VE KEREMİ BÜYÜK,YARATTIĞI KULLARININ TÜM İNKAR ve İSYANLARINA RAĞMEN ONLARI RAHMAN SIFATININ TECELLİSİYLE DÜNYADA NİMETLERİNİ VERMEYE DEVAM EDEN,RAHMETİ SONSUZ ALLAH (c.c) İNANMAYALIM….”
*** KAİNAT ve KUR’AN DİLİNİ İİ OKUYUP,İYİ ANLAYALIM.ATEİST DÜŞÜNCELERİNİN HAKİKAT OLMADIĞINI İÇ SESLERİYLE KABUL EDENLERE SESLENİYORUM…
**** YOL MEARDA BİTMİYOR,GİRDİĞİNİZDE GÖRÜRSÜNÜZ.ÖLÜMEDE MEYDAN OKUYAMAYACAĞINIZA GÖRE,ONUDA YOK SAYAMAZSINIZ YA…..
enver
30/04/2012
Burada Allah’ın varlığını ispatlamaya çalışan dostlarıma sesleniyorum. Lütfen boşuna uğraşmayın çünkü kör birisine renkleri anlatamazsın, sağır birisine sesleri tanıtamazsın, hisleri ölmüş, kalpleri kararmış. zavallılar korkuyorlar işte neden korkmasınlar ki? Tabiki korkacaklar çünkü hayat çok acımasız. Her geçen gün biraz daha tükeniyor ve bir bilinmeyene doğru hızla yaklaşıyoruz ve tekbir gerçeğe doğru gidiyoruz. Hadi bakalım bunuda inkar edin
bu konuda cahil kalmışız.
ÖLÜM
(Madem herşeyi bilimsel olarak açıklayabiliyoruz şu cana bir açıklık getirebilirmisiniz bizde öğrenelim. Sizin dediğiniz gibi her konuda cahil kaldığımız gibi
Nedir bu can? daha birkaç saniye önce nefes alıp verirken, kalbin pıtı pıtı atarken, koşarken konuşurken yerken içerken birken ne değişiyorda birden yok oluyorsun? Nereye gidiyor bu can? İlimde okadar ilerlediğinizi söylüyorsunuz sizden bir yumurta ile bir spermden kocaman bir insan yapmanızı istemiyorum. Sadece ölmüş bir insanı diriltmenizi istiyorun. Ne değişiyorda insanlar ölüyor?? Bana şu canı bir gösterin. )
Tamam siz haklısınız sizin dediğiniz doğru. Ama ben kabul etmiyorum ve Allah’ın var olduğunu düşünüyorum. Bu düşüncemden dolayıda O’nun emirlerini yerine getirmeye çalışıyorum. Zararım ne ? Her sabah erkenden kalkıyorum uykumdan ödün veriyorum ve namaz kılıyorum, eh birazda güç kaybediyorum tabiki yat kalk bayağı bir performans harcıyorum. Öğle ikindi akşam yatsı derken bayağıda uğraştırıyor ama ben memnunun düşünsenize en azından günde 5 defa spor yapıyorum. Orucumu tutuyorum tamam sabahtan akşama kadar aç ve susuz kalıyorum ama bu zaman sürecinde vücudumu özellikle sindirim organlarımı dinlendiriyorum. Bir çok kişi 3-5 kilo vermek için günlerce aç kalıyorda ben neden aç kalmayayım. En azından hem diyetimi yapıyor vede ibadetimi yapıyorum. Bakıyorum cebimde fazla para var ihtiyaçlarımın dışında sağda solda bir garibana veriyor onun sevinç ve mutluluğunu görünce bende mutlu oluyorum. Alkolün vermiş olduğu rahatlığı ve güzelliği iyi bilirim ama sabah yaptığı baş ağrısınıda bilirim. Şimdi onuda içmiyorum. Helalim haricinde hiç bir kadınlada beraber olmuyorum.
Allah inancının getirdiği yük ve sorumluluklar yukarıda saydıklarım kadar tamam ben bunları yapıyorum ve sizin dediğiniz gibi din yoksa, tövbe haşa Allah yoksa benim kaybım ne???
En fazla; fazladan spor yapmış , biraz aç kalmış oluyorum. Düzenli bir yaşantım ve aile hayatım var. hepsi bu.
Ama ya varsa???????
Onun için Allah inancınız yoksa bunu kendinize saklayın sağa sola bir yerlere yazarak, site hazırlayarak kendinize destekçi aramayın, şeytanın avukatlığını yapmayın inanmıyorsanız kendiniz inanmayın ama gençliğimizden ve halkımızdan uzak durunuz.
Bakın ben size Allaha inanın diye ısrar ediyormuyum? Allah var şunlar şunlar delil diyormuyum?
Sizde bize Allah’a inanmayın, Allah yok şu şöyle bu böyle demeyin.
MEHLİKA
30/04/2012
YÜCELER YÜCESİ EFENDİMİZ (S.A.V)MÜŞRİKLER ve EBU CEHİL TORUNLARINA ŞÖYLE DUA EDERDİ.YARABBİ,MERHAMET ET,ONLAR BİLMİYORLAR,ONLARI CEZALANDIRMA,AFFET,RAHMET ET,HİDAYET NURU İLE NURLANDIR.TÜM ATEİST DÜŞÜNCE MENSUPLARININ HİDAYETE MAZHAR OLABİLMESİ DİLEĞİYLE…
enver
30/04/2012
Mehlika hanım hiç uğraşmayın Kabil soyu bunlar
MEHLİKA
30/04/2012
SAYGIDEĞER ENVER BEY,YORUMLARINIZ MÜKEMMEL,İNŞAALLAH HAYRA VESİLE OLANLARDAN OLURSUNUZ.”Her Şeyin Bir SEBEBİ,Sebebinde YARADAN’I vardır.YARATICILARINI HER NEKADAR İNKAR EDENLER OLSADA BU GERÇEK ASLA DEĞİŞMEYECEK BİR UNSURDUR…SELAM ve DUA İLE…
MEHLİKA
30/04/2012
ENVER BEY UMARIM,YANİ ÜMİT EDİYORUM Kİ,KABİL SOYU OLUPDA,YOK OLANLARDAN OLMAZLAR.HZ.MUHAMMED (S.A.V) ÖLDÜRMEYE GİTTİĞİ ANDA,KUR’AN AYETLERİNE İNANAN MÜŞRİKLERİN EN AZILISI OLAN HZ.ÖMER (R.A)’da ATEİST biri iken,SAHABE OLMA ŞEREFİNE ERMEDİMİ??? DUA NEYİ DEĞİŞTİRMEZ Kİ….
MEHLİKA
30/04/2012
Sebepler Zincirinde Bakıpda Göremediğimiz O kadar çok ayrıntı varki.Bazen İnananlar olarak Şükürsüz,isyankar,serzenişden zevk alan,yapıcı değilde,yıkıcı olmanın daha kolay olduğunu düşünüpde öyle hareket eden okadar çok aydın varki…ACİZANE BİR KİŞİ OLARAK<<< İNANMAMAKDA ISRARCI OLANLARA SESLENİYORUM.LÜTFEN,HALİT ERTUĞRUL'UN ***DÜZCELİ MEHMET*** KİTABINI OKUMALARINI TAVSİYE EDİYORUM.
düşünün
01/05/2012
hayatta başınıza ne gelırse allah yaptı dıyosunuz
madem allah var ve o kadar ıyı nıyetlı ve mukemmel neden o zaman insanlar açlıktan oluyo
kullarını okadar sven bır yaratıcı neden onlrı hatalı yaratıp bu hatalarından dolayı cehenneme atabılıyo
peki allahın varlıgını nerden bılıyosunuz kurandan mı
kurana neden ınanıyosunuz
peygambeden mı pekı peygambere neden ınanıyosunuz allah mı soyledı
bir kısır dongu var ortada
ayrıca kuranda da bazı celıskıler var bazı surelerde hem muhammed hemde allah aynı anda konusuyo muhammed peygamberın evıne gelmeyın gelısenız de hemen kalkın ona rahatsızlık vermeyın dıye bı ayet var allah mı yazdırdı bunu muhammed ı canı sıkılmıs guzl bı oyuncak bulmus kendıne
insanlık yaratılmadı mutasyona ugradı Darwin haklı yani
din adamları ne olursa allahın ısı dıyo bıg bang teorısı allah buyuk
ama bılım adamları acıklayamıyo en azından adamlar drust gelı bır bılım adamı valla bı uzaylı geldı bunları o yaptı dese sen ona ınanır mısın suan yaptıgıız sey aynı
size ne desem bos tayyıbı basbkan secebılen bı mılletın dusuncsını degıtıremezzsın dusunmek zor gelıyo sız n ıyısı denılenlee ınanın o dha kolay
MEHLİKA
03/05/2012
Ey KENDsini ilahi düşünce boyutuna erdiremeyecek kadar zavallı olan şahıs!!!! Sana sesleniyorum,sakın bu sözlerimi asla hakaret olarak nitelendirmeyin lütfen,,,Biz inanan insanlar yüceler yücesi kainatın EFENDİSİNDEN ÖĞRENDİK Kİ,Kolaylaştırın,nefret ettirmeyin.kişi bir başka kişiyi asla SEVMEK ZORUNDA değildir.Fakat saygı duymak gibi bir zorunluluğu vardır.beyninin içindeki her hücreye hükmedebilme gücüne sahipsen,Azrail’e öülm esnasında gelmiyorum diyebilme lüksüne sahipsen,bir bebeği yaratma şanına layıksan,işte ozaman ben senin tapmamakta ısrarcı olduğun tanrını ((( çünkü her inançsızın içindede mutlaka bir inanç zerresi vardır…) inkar edeyim VE işte o zaman bende insanın DArvin teorisi kadar basitçe bir zeka dışı mantığını kabul edeyim… İNANAMAYAN ATALARINIZA SÖYLEYİNDE ÇÜRÜMÜŞ BEDENLERİNİ TOPRAKDAN ÇIKARTIP,KENDİLERİNİ TEKRAR DİRİLTSİNLERDE SİZ İNANMAMAKDA ISRARCI OLAN ZAVALLILAR BİRAZ DAHA ÇOĞALIRSINIZ BELKİ,AMA;BU ÇOĞALMA ÇÖPLÜKDEKİ KOKUŞAN ZARARLI BAKTERİLERİN ÇOĞALMASI GİBİ TİKSİNDİRİCİ OLURDU.GEÇMİŞİNİ İNKAR EDEN TOPLUMLAR İLELEBET SÜRÜNMEY MAHKUMDURLAR….GELENEK ve GÖRENEKLERDEN UZAK OLAN ACİZLERE SESLENİYORUM,GÖRMEYEN BİR KİŞİNİN GÖZ BEBEĞİNE IŞIK,NUR VEREBİLİRMESİNİZ???? ELBETTE HAYIR,ŞU KADAR Kİ,SÖZÜN FAZLASI AKILLI OLANA SÖYLENİR.MUHATABIM HEM ZİHİNSEL,HEMDE GÖRME ENGELLİ OLUNCA İLETİŞİMDE GÜÇ OLUYOR TABİİ…. FARKINDA OLMADAN SÜRÇÜ, LİSAN ETTİYSEK AF OLA!!!
HİDAYET NURU ve DUA İLE… SİZİ İNANMADIĞINIZ AMA;SİZİN HER HÜCRENİZİ MUHTEŞEM BİR SANAT İLE YARADAN ALALAH!A EMANET EDİYORUM….
MEHLİKA
03/05/2012
EY KAİNATIN EN DEĞERLİ VARLIĞI OLARAK YARATILMA ŞEREFİNE LAYIK OLAN ”DÜŞÜNÜN” RUMUZLU KİŞİ, BİZLER YARADILANI SEVERİZ,YARADANDAN ÖTÜRÜ…
ŞANI YÜCE OLAN,KEREMİ BÜYÜK,LÜTFU ve RAHMETİ AZABINDAN BÜYÜK OLAN EVRENİN SAHİBİ SİZLER GİBİ KİMLERİN KALBİNE SEVGİSİNİ NAKŞETMEDİKİ…. HALEN İBRET ALMAZMISINIZ…GÖKLERDEKİ YILDIZLAR,DÜNYA SEMASINDA Kİ,SONSUZ SAYIDAKİ KUŞLAR YARATICILARINI HER DAİM TESBİH EDEREK YAŞARLARDA,BU NASIL BİR NANKÖRLÜKTÜR BİLMEM Kİ,EN ÜSTÜN AKIL SAHİBİ OLARAK YARATILAN İNSAN,YARATICISINA BAŞ KALDIRABİLİR…BU İNKARA KAİNAT BİLE AĞLAR……
düşünün ve tarafsız kuran incil tevrat ve zebur okuyun
05/05/2012
mehlika capslook u açarak dediklerinin önemi artmıyo sadece göz yoruyo o kadar
tamam benim atalarımın çürümüş bedenleri dirilmiyicek
peki senin atalarının ki dirilicek mi
diriliceklerse nerden biliyosun kurandan mı neyse boşver
o kadar dıyolar cennet cehennem
kım gıdıp gorup gelmıste cennetı tarıf edıyo
ayrıca allahı bu kadar seven bi insan onun yarattığı insana bu hakaretleri eder mi ben senin dini inancına ya da allaha hakret ettım mı sadece düsüncelerımı ve nedenlerını soyledım gelıp burada hem saygı beklıyosun hemde hakaret edıyosun
ayrıca gecmısımı inkar ettıgım falanda yok o yazılanlardan bunları nasıl cıkardın bılmıyorum
peki allah varsa cok şanslısın o zaman çünkü taş devrini falan düşün onların allah tan hıc bı haberı yok pekı dıger dunyada onlara sorulmuyucak mı zekat hac namaz ibadet diye
napıcklar o adamlar neye gore secıyo bızlerı bu allah bır tane bile adam akıllı kantınız yok
ortada 4 tane kıtap var sec begen hangısı daha ıyıyse ama neye gore
kuran dıyo kı musluman olmyan cennte gıdemıyıcek sonsuza kadar cehennem de kalıcak
incil de aynısını soyluyo
kurana gore musluman bi adam var bütün haltları yemis ama musluman sonucta cennete gıdıcek
bi de hrıstıyan var omru boyunca kiliseden çkmamıs dualar etmıs yardımlar yapmıs ama hrıstıyan sonsuza kadar cehennem de kalıcak
büyük haksızlık degıl mı o yuce varlık bunları nasıl gormezden gelebılıyo
ya sen ingiltere de doğsydın nolucaktı ailen hristiyan ama sen muslumanım ben diye tutturabilecek mıydın yıne
sızın gıbıler cok ıyı savunurlar herseyı ama sadece savunular bi bakmazlar düsünmezler ben neyı savunuyorum nasıl svunuyorum bu ınsanlar neden bana ınansınlar dıye ve emınım kı kuranı bi kere bile acıp okuumadın cunku kuran bıle celıskılerle dolu
okuyan neyın ne oldugunu rahatlıkla anlayabılır
neyse tsekkurler beni düsündügün icin sen benı allaha emanet ettın ama ben senı kendıne emnet edıyorum çünkü
allah bı baktın senın gıbı dınıne duskun bırını aldı goturdu benım gıbı bırıde hala yasıyo hayatta
olamaz mı olbılır o yuzden kendıne ıyı bak
olmayan bi cennet için hayatını cehenneme çevirme
Nazım
10/05/2012
merhaba
Tekrar dirilmeyeceğine inanan arkadaşım.. şimdi nasıl dirildin ? şimdi dirildiğin gibi her neye inanıyorsan aynı şekilde tekrar dirilemezmisin . (( mutasyona uğradık )) diye yazmışsın mutosyona uğramadan öncekiler nasıl dirildi onlarda mutasyona uğradılarsa ondan öncekiler…? bunun ilk başlangıcı nedir ? canlılık nasıl başladı ?
cansız olan araba motor bilisayar televizyon gibi varlıkların bir yapıcısı varken mükemmel bir şekilde var ve diri olan, göremediğin halde aklı olduğuna inandığın göremediğin halde duyuları olduğuna inandığın insanın bir yaratıcısı olmadığını düşünmek çelişki değil midir.
(( Taş devrini falan düşünün )) demişsin bu sendeki tarih bilgisinin kulaktan duyma olduğunu gerçekleri bilmediğini gösterir. eğer geçmişte yaşamış insanlar sizin zannettiğiniz gibi taş mağralarda yaşıyorlardıysa pramitleri nasıl yaptılar. Ayrıca M.S. 300′lü yillarda ölen Çinli general Çou Çou’nun mezarinda 1956 yilinda bulunan kemerin tokasi, yüzde 85 oraninda alüminyumdan yapilmis. Ama dogada sadece bilesik olarak bulunan alimünyumun diger maddelerden ayristirilarak tek bir madde olarak kullanilabilmesi ilk kez 19. yüzyilda mümkün olmustu. –bunun gibi örnekleri araştırırsan bulabilirsin–
(( ortada 4 tane kitap var )) demişsin buda senin dinler hakkında bilgi sahibi olmadığını gösterir çünki ortada bilinen toplam 104 kitap var bilinmeyen ?.. bu her millete din gönderildiği anlamına gelir ve her kitap aynı şeylere iman edilmesini bildirilmiş fakat zamanla gerçek kitaplar kaldırılıp insanların kendi yazdığı kitaplar dağıtılmaya başlanmış ve bunun üzerine Allah-ü Teala Kur’anı Kerim’i göndermiştir. Şimdi diyeceksin ki onu değiştiren olmamışmı tabii uğraşıyorlar.. ama dünyanın dört bir yanından kur’an-ı kerim al (Aslını Tercümesini değil.) bir harfinin bile farklı olmadığını göreceksin.
(( kurana gore musluman bi adam var bütün haltları yemis ama musluman sonucta cennete gıdıcek bi de hrıstıyan var omru boyunca kiliseden çkmamıs dualar etmıs yardımlar yapmıs ama hrıstıyan sonsuza kadar cehennem de kalıcak büyük haksızlık degıl mı o yuce varlık bunları nasıl gormezden gelebılıyo )) demişsin anlatalım..
Bir devlet dairesine git orada memur olarak çalışan insanlardan daha fazla çalış. ay sonu geldiğinde onlar maaşını alır peki ya sen… o devlet dairesinin hiç bir işe yaramadığını düşünerek ondan maaş alabileceğinimi zannediyorsun..
Bir insan Müsliman olarak doğmamış olabilir ama görmediğimiz halde var olduğunu bilgimiz aklını kullanarak sizin gibi araştırarak doğruyu bulabilir.
kur’anın çelişkilerle dolu olduğundan bahsetmişsiniz anlaşılıyorki siz kuranın mealini okumuş ve bunun için yanlış anlamışsınız. Bir kelimenin birden fazla anlamı olabilir. bunun için islamiyeti bilmeyenin kur’an okuyarak yanlış anlaması normaldir. ilk okula giden çocuğa tıp fakültesinde okutulan kitapları verdiğinizde ne anlar. nasıl anlar. yabancı dil öğrenmek için sadece nesnelerin isimlerini bilmek yeter mi ? aşağıda yazdığım deyimleri kelimesi kelimesine yabancı dile çevirirseniz çok farklı ve saçma anlamlar çıkar gerçek anlamda çeviri yapmak için neyi ima ettiğini bilmeniz gerekir. kısaca islamı merak ediyorsanız kur’anı değil önce neye ve neden iman etmeniz gerektiğini okumalısınız..
–Elden çıkarmak
–Ele avuca sığmamak
–Elden düşmek
–Elinden gelmemek
–Ele bakmak
–elde avuçta kalmamak
–……
((olmayan bi cennet için hayatını cehenneme çevirme)) demişsin izah edelim..
diyelim ki (Haşa) cennet cehennem yok .. inanan Müsliman insan ölünce ne kaybeder. Yaşarken ne kaybeder. İslamiyeti öğrenirsen kardeşliği iyiliği yardımlaşmayı kul hakkına riayeti sağlığı dürüstlüğü emreder. insanların kalbini kırmayı hırsızlık ve ahlaksızlıkları yasaklar…
diyelim ki (kesinlikle) cennet cehennem var. sen ölünce hangisini kazanırsın.
İslamiyeti kendi iyiliğin için biraz araştırmanı televizyon gazete ve sağdan soldan uydurulan bilgilerle değil gerçeklerle yüzleşmeni ve — elini bir mumun üzerine tutarak –hissettiğin acıyı sana kimin verdiğini düşünmeni tavsiye ederim.
düşünün ve tarafsız kuran incil tevrat ve zebur okuyun
10/05/2012
merhaba tekrar öldükten sonra yaşayacağına inanan kardşim
bütün dindarlar da aynı sav var herseyın bı yaratıcısı var bizimde yokmu bak ben yaratıcım olduguna ınanmıyorum ve ınanmazsın hala nefes alıp verebılıyorum
benim şu anda yaşıyo olmam beni bir yaratıcının yarattığı anlamına gelmıyo
dünya zaten bi tesadüf sonucu var oldu ama nasıl oldu bılmıyoruz
size sorsak allah diyiceksin
allah dünyayı 7 günde yarattı diyosunuz dünyanın oluşu ve soğuması bile kaç milyar yıl sürmüş her cümle mi eleştirdin bunu da eleştir gelip burda
ayrıca tarihim cok zayıfmıs şu an üniversit de arkeoloji okuyorum
taş devri adı üzerinde taşlı çakıl lı bi devir sen piramitlerle tas devrının aynı zamanda mı var olduklarını sanıyosun
o devırde mısrlı arap rus yoktu
ayrıca banane çu çu nun mezarında ki kemer tokasından tartıstıgımız seyle ne alakası var kemer tokası var ise allah da mı var
gelıp burda google dan arastırıp bilgiç numaraları yapma kemerın ıcınde yüzde 85 oranında aliminyum varmıs alakasız ki devlet memuruyla müslümanlık nasıl bir bağdastırma
bir de cümlelerımı acıkladıgında verıgın ornek oyle
ama kuranın mealini okudugum dogru senınde slını okudugunu hıc zannetmyorum
madem allah o kadar büyük mealini neden yanlıs anlasılmalara neden oluyo bu kadar büyük bir kitabın ve o dedıgım celıskıler hıc oyle yanlıs okuyup anlasılacak gibi değil
ve elımı mumun ustunde tuttudumda verılen acıyı ben endıme verırım eger ıstemeseydım o muma elımı tutmazdım ve o cı da gerceklesmezdı
islamiyet o kadar seyı öğütlüyo da sen hangı bırını yada dindarlar hangısıne uyuyo siz birine iyardım ettıgınızde allah korkusuyla yapıyosunuz ama ben o yardıma muhtac oldugu ıcın yapıyorum ülkede o kadar aclıktan ölen var admlarr hacca gıdıyo o parayı fakırlere verse onların yasamlarını kurtarsa daha ıyı olmazsa butun muslumanlar boyle dusunse bı sey
allah osaydı ıster mı boyle bı seyı bu kadar egoist bi vrlık olabılır mıydı 7 24 bana itaat edın namaz kılın dua edın dıye dua ettıgınde bı farklılık oldumu hıc sadece zaman kaybı neyse ben sana ne desem sen ıyı aynı hıc degısen bı sey olmuyuccak sen devam et inanmaya o egoıst tanrın mı allahın mı mutluluklar zeki adam
Nazım
11/05/2012
((dünya zaten bi tesadüf sonucu var oldu ama nasıl oldu bılmıyoruz))
Arkadaşım belirli bir düzen içinde çalışan ve tesadüf olan herhangi bir nesne yada varlık olduğuna inanmak bilim ile çelişir. hangi televizyon , bilgisayar hangi araba hangi ev tesadüfen bir araya gelmiştir. çimento kum su tuğla tesadüfen bir araya gelip bir ev oluşturabilirler mi ? her eserin bir müessiri vardır ve olmak zorundadır. hiç bir eser kendiliğinden oluşmaz.
(( allah dünyayı 7 günde yarattı diyosunuz dünyanın oluşu ve soğuması bile kaç milyar yıl sürmüş))
Allah-u Teala dünyayı 6 günde yaratmıştır. soğumasının milyarlarca yıl sürdüğüne inandığına göre görmediğin şeylerede inanılması gerektiğini biliyorsun demektir. İstese idi bir anda da yaratırdı. ve istese idi soğuması için milyarlarca yıl beklemez di.
kuran-ı kerimi yanlış anlamaman için doğrusunu öğrenmek yeterlidir. sen hem yanlış mana vereceksin hemde neden bööle yanlış anlaşılıyor diyeceksin bu cahillikten başka nedir.
tekrar dirilmeyecek isek kötülük yapan her insan karda kötülük gören her insan zararda demektir çünki kimse ona hesap sormayacak. sana yada yakınlarından birine zarar veren birisi olduğunu varsayalım –olmasını istemeyiz tabiki– bu şahıs yaptıklarının hesabını vermeyecek mi ? düşün 5 kişi öldüren bi adama ne ceza verirler. ömür boyu hapis hadi astılar diyelim. 5 kere asabilirler mi ? halbuki o 5 kişiyi öldürdü.. nasıl ceza verilecek o masumların hakkı ne olacak.. Eğer öyle ise ne duruyorsun mazlum olmayı bırak zalim olmaya bak nasıl olsa yakalanırsan en fazla müebbet hapis yatarsın oradada ekmek elden su gölden..
eğer müsliman olduklarını söyleyen insanlar islamiyeti yaşamıyorlarsa bu islamiyetin suçu değil islamiyeti yaşamıyanların suçudur ki. bununda cezası vardır. Eğer islamiyeti gerçek anlamda doğrumu yanlış mı anlamak istiyorsan islamiyeti araştır insanları değil..
canlının en küçük yapı birimi hücredir. hücrenin ne kadar küçük olduğunu biliyorsundur hücrenin içinde stoplazmanın üzerinde bulunan ve hücrenin küçük bir kısmını dolduran rizozom organelini çepeçevre saran ince zar olmasaydı rizozom kendi hücresini enzimleyecek ve canlılık olmayacaktı. sende buna tesadüf diyeceksin. o zar oraya kendiliğinden geldi diyeceksin. tabi zaaten arabaların tekerleride kendiliğinden yuvarlanıp arabanın yanlarına kadar gelmiş kendiliğinden oraya takılmış…
hayatta tesadüf yoktur. Nedenlerini bilemediklerimiz vardır. sana başka bir tavsiyem şudur :
Ateistliği öğren ama herşeyi ile kulaktan dolma bilgilerle değil araştır. her dinin ahkamı inandıkları inanmadıkları ve kuralları vardır. dinsizlikte bir dindir onunda inandıkları vardır. neye inandığınızı araştırın inandıklarınıza inanamıyacaksınız..
düşünün ve tarafsız kuran incil tevrat ve zebur okuyun
11/05/2012
nazım ne dersem diyim sen bildıgını okuyucak bıldıgını yasıyıcaksın eger bıraz genıs bakabılseydın olaylara daha farklı olurdu ben burda destan da yazsam sen yıne aynı seyı savunucaksın ben anadan ateist dogmadım (ama aslında butun cocuklar ateisttirler ) benım de ailem namaz kılıyo ıbadeetlerını yapıyo ama ne olursa olsun bunlar allahın varlıgını knıtlamaz ınsnlar kotu bır sey yapmak ıstedıklerınde allah korkusu ıle degıl yaptıgı şeyın kotu oldugunu bıldıgı ıcın yapmasa daha ıyıdır
ve hala verdıgın ornrkler alakasız
bı tane bılenkanıtın yok gelıp burada olumune bır seyer yazıyoun mantıklı mantıksız farketmez
yolun acık olsun ılerde belkı farkın varırsın dınlerın allahın ıbdetlerın amacını
neyse cehennemde gorusuruz kendıne ıyı bak
Nazım
11/05/2012
Alah-u teala sana hidayet versin inşallah cenette görüşürüz.
Şule Yıldırım
27/05/2012
ALLAH eğer bizlere görünseydi herkes ona ibadet ederdi
ALLAH insanı diğer varlıklardan ayıran özlelliği ‘akıl’ ı vermiş görünmemesindeki amaç ona onu görmeden aklımızı kullanarak inanmamz ve doğru yolu bulmamız…
he ALLAH ı inkar ettiğini ancak hala yaşadığını söylemişsin
Rabbim bunun cezasını ister dünyada ister ahirette verir
ALLAHın birliğini gerçekliğini kanıtlayan geçmişte yaşanmış birçok olay var biraz araştırmanı tavsiye ederim
etrafta ateist olupta sonradan inandıkları ve düşündükleri içn pişmam olan birçok kişi var onlarala konuş..
Pek çok insan dünya hayatının geçici ışıltısına aldanıp istek ve arzularının peşinde yok yere tüketir ömrünü. Tıpkı bir yaprak misali savrulur durur yaşam içinde. Bir gün öleceği gerçeğini unutup ölüm sonrası için kayda değer bir hazırlık yapmadığı gibi değersiz ve anlamsız bir şekilde yaşar hayatını. Oysaki ölüm, yaşamın ikiz kardeşidir. Yaşamla birlikte var edilmiştir. Alınan her bir nefesin yarısı yaşam, yarısı ölüm için alınır. Ölüm bize bu kadar yakındır.
Ömür, anne karnı ile toprak altındaki iki karanlık arasında yakılan bir kibrit alevi gibidir. Alev almasıyla sönmesi an meselesidir. Göz açıp kapar gibi geçecek ve bir gün son bulacaktır. Uyanmak için uyumak gerekiyordu önce. Ölmek için yaşamak. Ve biz yaşıyorduk. Yaşıyorken de uyuyorduk. Derin bir uyku içindeyken kendimizi, yaşıyor sanıyorduk.
Bu gerçek ile yüzleşmeye, dünya uykunuzdan uyanmaya ve yaşamınızı sorgulamaya cesaretiniz var mı? , yaşantınıza kaldığınız yerden devam ederek sizin için ayrılan sürenin sonuna gelebilir ve hiç ölmeyecekmiş gibi yaşayıp, hiç yaşamamış gibi ölebilirsiniz. Kaçınılmaz olan ölüm ile yüzleşmeden önce, yüzleş kendinle
mehlikanur
20/05/2012
İnsan aklı eşyayı zıddıyla veya eşiyle tanır..Yukarı nedir tanımamız veya bilmemiz için aşağıyı, büyük nedir bilmek için küçüğü, alt nedir bilmek için üstün olması gerek, yani zihin mutlaka kıyas yaparak tanımaya veya bilmeye çalışır…Zihnin çalışma biçimi bu..Onun için Allahın zatını düşünmek mümkün değil…Çünkü kıyas yapamıyoruz..Çünkü Allah çifti veya zıttı yoktur…Bu nedenle Allahın zatını idrak etmek insan aklı için mümkün değildir….
Biz Allah ile özne nesne ilişkisine girmiyoruz.Çünkü biz köle değiliz kuluz…Hiçbir köle efendisine itaat edip etmeme hürriyetine sahip değil.Fakat Rabbimiz kuluna herşeyi kendisi yarattığı halde iradeyi kendisi verdiği halde itaat edip etmeme özgürlüğünü bahşetmiştir.Bu köle olmadığımızı kul olduğumuzun en büyük özelliğidir.Bu bizi Allah karşısında nesne değil özne kılar..Eşhedü enla ilahe illallah…İslami girişin ilk anahtarı olan bu kelimeyi söyletilmesinin nedeni nedir sizce ? Cevap : Sen bana şahid olur musun kulum .. Yarabbi ben sana şahid olmazsam ne kaybedersin..Hiç bir şey kulum..Varlık bana şahid, sen bana şahid olmazsan hücren şahid, işin özü sen bana şahid olmamakla şahid olmamış olmuyorsun.Çünkü dilinle yalanlarsan halin beni tastik ediyor.Dolayısıyla şahid olmamak gibi bişey yok.Fakat sen bilinçli olarak şahid olmayabilirsin.Ama sen şahid olduğunda benim hiçbir şeyim artmıyacak..Fakat ben seni şahid tutmakla seni ONURLANDIRIYORUM..seni ÖZNE kılıyorum farkındamısın.
Eşhedu derken nasıl başlıyoruz BEN ilk kelime BEN..ordaki e elif beni temsil ediyor.Ben birinci tekil şahıs.Yani BEN de bakim.özne ol..Yani benim karşımda dahi NESNE olma..Benim karşımda dahi nesne olma diyorsam gidip te malın, paranın, insanın, yöneticinin, nefsinin, kadının, erkeğin, makamın, öküzün, kurdun karşısında köle olmana ben nasıl razı olurum ey kul…Şirkin neden büyük bir zulum olduğu anladın mı ey kul…Tevhidi neden bir numaraya yerleştirdiğimi ve İnsanlık tarihi boyunca tüm vahiylerin eksenine Tevhidi koyduğumu anladın mı ey kul..SENİN için..
Ben diyen BEN’e bir bak sana ait bişey söyle..Sen kimsin sen kendini ne zaman aldın..Benim dediğin hiçbir şey senin değil..Aslında tevhid haddini bilmektir, şirk haddini bilmemektir..Aynı zamanda hakkını bilmemektir.Eşya karşısında değerini ve Allah karşısında hakkını bilmemektir.
Eşhedu dediğimizde Rabbimiz muhatap alıyor…Hitap ediyor ve muhatap alıyor…Bir hiçken Allahın en gözde eseri oluyoruz…
Tevhid hayatın sırrıdır.Sadece bizim Rabbimizi tanıma sırrımız değil, aynı zamanda varlığı tanıma sırrıdır.Varlığa bakışımız ve varlıkla kurduğumuz ilişki özünde bizim varlığı algı tarzımızdan kaynaklanır..Ve doğal olarak bu algı, varlığa olan yaklaşmamızı gösterir..Mesala kedi yavrusunu yemek istediği zaman fareye benzetirmiş, bizde ekmeği çöpe attığımız zaman verdim parasını deriz, benim deriz.İsraf tevhid’ten uzaklaşmaktır.Her günah tevhid’ten uzaklaşmaktır..Benim değil mi demeden israf işleyemezsiniz…Senin olmayan bişeyi israf edebilir misiniz..
Benim değil mi demeden günah işleyemezsiniz..Benim değil mi demeden fiziğinizi teşhir edemezsin, senin olmayan bir fiziği teşhir edebilirmisiniz veya benim malım değil mi demeden cimrilik edemezsin, sana ait olmayan bir malın cimriliğini yapabilirmisiniz.. Varlığa karşı bu algı hatası bizim tevhid’ten uzaklaştığımızı gösterir…Tevhid yaradanın varlığa koymuş olduğu yasaları olduğu gibi kabul edip ona göre yaşamaktır.Allah a ait yetkileri kendine,bir başkasına veya bir sistememe vermemektir…Hayatının her alanında (sosyal hayat,ticari hayat, siyasi hayat, ailevi hayat vs…) Allah göre yaşamaktır…Şirk kendine tanrı atamaktır…Allahım sosyal hayatımı sen düzenle ama ticari hayatımı kapitalizm düzenlesin.Veya Allahım ibadetlerim sana siyasi hayatım şu izm’lere….Veya Allahım hayatımın yüzde 70′i sana yüzde 30′u keyfime veya nefsime kalsın…Bu şirk’tir…Bize ait hiçbir şey yok ki hükmümüz veya keyfice bir davranışımız olsun…Size ait olmayan birşey hakkında hüküm verebilirmisiniz veya keyfi davranabilirmisiniz….
mehlikanur
20/05/2012
Gününüzün Hayır ve Neşe Getirmesi Dileğimle…
Düşünün Rumuzlu KARDEŞİM,Evvela,Saygıdeğer,Muhterem ANNE ve BABANIN Duaları Senin Üzerine olsun.İnanıyorum ki,(AF EDERSİNİZ) Her ne kadar yolunuzu kaybetmiş olsanızda,YÜREĞİNİZDEKİ GÜZELLİK ve YÜREĞİNİZDEKİ ALLAH MÜHRÜ Oldukça Siz ne düşünürseniz düşünün,bir avuç et parçası olan yüreğiniz Yaradanının izni ve Keremi oldukça atacaktır.Yaradan nasıl inkar olunurki,her zerrede bulunurken…
Devan SENDEDİR Bilmezsin,
Derdinde SENDEDİR Görmezsin,
Sen KENDİNİ Küçük bir Cürüm Zannedersin…
Halbuki,Bütün ALEMLER SENDE Dürülmüştürde Bilmezsin….
İsminizi bağışlamadığınız için düşünün diyen kardeşim diye yazmak zorunda kaldım,Lütfen Kusura bakmayın.
Bende Sizi Size ve Yüreğinizin sahibine Emanet ediyorum.
DAİM, SEVGİ ve HUZURLA KALIN…